3610
Sök

Tips på 2.5" hdd till bilstereon (Jvc avx-810)

94 Inlägg
13 juni 2008
Trådstartare
Är alltså på jakt efter en 2.5" hdd extern och som jag har förståt det är det väldigt viktigt att den inte bara tar ström från USB men att den ska vara på 5V, 500mA

Tycker det är lite svårt att bedöma då jag kollat på komplett och db utan resultat vad gäller exakt strömkälla.

Någon som har koll på en 2.5", 160-300gb hyffsat liten till storleken? Vad gäller söktider så har jag sett vissa som reagerar över hur segt det går när man byter från en musikvideo till en annan. Är det enbart beroende utav stereons möjligheter eller spelar söktid/cache någon större roll på den externa disken också?

Tacksam för svar!

161 Inlägg
13 juni 2008
Usb ligger alltig på 5v...

Western digitals externa hdd´s kan jag rekommendera för övrigt.

http://www.webhallen.com/sok.php?sokord … =0&y=0

94 Inlägg
13 juni 2008
Trådstartare
Nu efter lite eftertanke och så är min slutsats den att den som har problem att driva en disk som tar ström från usb har antingen för lång kabel, glapp i den eller fel på stereon. Alla ska ju fungera eftersom datorns usb har exakt samma ström begränsning i sin usb som en stereo, levererar 500mA den också.

Bara att googla efter en sjyst disk då.

Långa söktider tror jag inte heller ligger på en disk alls, inte jämfört med en bilstereo då en disk överträffar en stereo med längder hur som hellst. En hel del som står klart när man funderar på vad man själv frågat tidigare, dock väldigt trevligt med feedback och ev. nya vinklar smile
Senast redigerat av Angels (14 juni 2008)

Sök