Skulle vilja sätta in en dumpventil i min pärla, men har hört att det inte ska vara bra och kan förstöra motorn, mina kompisar som sagt det, någon som vet något om detta?
Det är inte bra med öppen dumpventil eftersom den kan paja diverse delar. Ex. Turbo,Luftmassemätaren. Din golf gti har ursprungligen luftmassemätare.
Och det är inte heller bra ifall du lägger in en öppen luftfilter för det sägs att den kan förstöra luftmassemätaren om du inte lägger den så att den bli kyld ordentligt.
Jag rekommenderar dig att köpa typ instats sportfilter och byta ut avgassystemet kanske om du vill ha fräck ljud.
Men däremot ifall du mappar om bilen så kan dem göra så att den klarar av öppen dump och eventuellt avskärmad sportfilter.
Har själv hört lite olika grejer om detta. Men jag vet att luftmassemätaren är mycket känslig på vag bilarna.
Det är den dumpen som gäller för dig...Många 1,8t motorer går iaf med just den dumpen utan problem...Även fast den är så javla kass enligt en del som inte provat den...
Om du vill att det ska pysa å funka så får du allt skaffa dig en GFB om du vill va på den säkra sidan...JBR:en verkar inte alls fungera tyvärr då jag har en själv..
Om du vill att det ska pysa å funka så får du allt skaffa dig en GFB om du vill va på den säkra sidan...JBR:en verkar inte alls fungera tyvärr då jag har en själv..
Är inte det samma dump som speedparts har på sin sida?
Om du vill att det ska pysa å funka så får du allt skaffa dig en GFB om du vill va på den säkra sidan...JBR:en verkar inte alls fungera tyvärr då jag har en själv..
Är inte det samma dump som speedparts har på sin sida?
Jo det är samma s*it blir "bara" hälften så fel med en sådan
Om du vill att det ska pysa å funka så får du allt skaffa dig en GFB om du vill va på den säkra sidan...JBR:en verkar inte alls fungera tyvärr då jag har en själv..
Är inte det samma dump som speedparts har på sin sida?
Jo det är samma s*it blir "bara" hälften så fel med en sådan
Jo i det kan man väl kalla det...Men på 1.8T motorerna blir det ju helt rätt i praktiken så det kvittar väl om det i ett teoretiskt avseende blir hälften fel..Men fel är det, dock mer på en Saab har jag märkt..konstigt det där :p
Om du vill att det ska pysa å funka så får du allt skaffa dig en GFB om du vill va på den säkra sidan...JBR:en verkar inte alls fungera tyvärr då jag har en själv..
jag har en jbr dump och är riktigt nöjd med den, låter högt och snärtigt. jag hade problem med den först, den dumpade inte alls, detta va för att den va för nära luftfiltret när jag satte den där den gamla "dumpen" va, men så flyttade jag den till mellan interc. och spjällhuset. funkade klockrent.
Om du vill att det ska pysa å funka så får du allt skaffa dig en GFB om du vill va på den säkra sidan...JBR:en verkar inte alls fungera tyvärr då jag har en själv..
jag har en jbr dump och är riktigt nöjd med den, låter högt och snärtigt. jag hade problem med den först, den dumpade inte alls, detta va för att den va för nära luftfiltret när jag satte den där den gamla "dumpen" va, men så flyttade jag den till mellan interc. och spjällhuset. funkade klockrent.
Det är ju trevligt att nån lyckats med denna...vi har testat det mesta tyvärr utan resultat..Men GFB:n har alltid funkat oavsett bil..
är grymt sugen som sagt, men tycker det är alldeles för mkt pengar för en dump.. om du köper den hojta till om du är nöjd så ska jag överväga en gång till
Hejsan! tänkte höra med er Golf IV folk om någon satt i den Hybrida dumpen från Streetside? Tänkte höra med er om den låter mycket? Och om någon satt i ett öppet sportluftsfilter och hur det funkar? Kanske någon som vet lite andra Tips och fix till en Golf IV Gti 1,8t 98-