2606
Sök

Bromsproblem på en Mazda 626 -98

3 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
Hej Jag har problem med byte av bromsbelägg... Jag har tagit bort gamla bromsbelägg men för att få dit de nya måste ju kolven tryckas tillbaka, men det vill den inte. Har försökt att trycka tillbaka med en tving, lyckades få upp luftningsnippeln utan att den gick sönder big_smile MEN den vägrar att röra sig inåt. VAD GÖRA??? Finns det något specialverktyg? Ska kolven skruvas tillbaka eller pressas tillbaka???
Senast redigerat av Storfiskarn (17 juni 2008)

7 Inlägg
17 juni 2008
fungerade det inte att tvinga tebaks den så ska den förmodligen skruvas, kommer inte riktigt ihåg det brukar gå med en vanlig poligrip prova lite försiktigt men akta så inte gummit skruvas med så det spricker.

3 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
Mmmm, tack för snabbtr svar... försökte fixa det med en poligrip och den snurrar...vet du om det är väldigt fingängat för man ser ju inte om det rör sig. Men det kanske bara är att fortsätta att vrida med poligripen och hoppas på att man inte skruvar åt felhåll

7 Inlägg
17 juni 2008
Tror att du ska skruva motsols, och om jag inte mins fel så försök att inte skruva in helt in i botten bara så du får dit beläggen annars åker man nog på att justera handbromsen tror jag, men ja kan ha fel känns tryggt va? big_smile

3 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
Absolut känns det tryggt att få expertråd, men det känns som att det nog ska lösa sig...hoppet är det sista som överger en... Jag hade besiktningstid i morrn men får hoppa den tack och bock för hjälpen iaf /Storfiskarn

Sök