3617
Sök

Audi 90 2.3e, tappar kraft över 4000rpm.

helsingeaudi.se
23 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
Hejsan alla smile

Jag har en liten fråga om min ådi.

Är det någon som kan svara på varför min audi tappar kraften när man kommer över 4000 varv ibland?
Känslan man får är att den inte får någon bensin just precis då, för det rycker bara till. Det är ingen misständning, det skulle jag hört isf.

Mvh
urNils

iAx Racing

571 Inlägg
12 maj 2008
Har liknande problem, orkar inte över 4000 på fullgas. Men gasar jag sakta kan ja komma upp till 6000 på 1an 2an och 3an... Och när den blir varm rycker den och tar sig knappt fram alls.
Senast redigerat av _Persson_ (12 maj 2008)

203 Inlägg
12 maj 2008
har oxå kännt av detta..
är det nån som har nån aning om vad det kan va?

"Never argue with an idiot because he will drag you down to his level and beat you with experience."

Audi/Wv mek
148 Inlägg
12 maj 2008
har haft liknande problem med min, ena gången var det en tempgivare och andra var det själva soppapumpen! pumpen kan vara lite lite krångligare att fastställa men en bra indikation brukar vara att den hummar eller brummar! Om bilarna har stått ett längre tag (en par år typ) så kan det vara styrtrycksventilen (sitter på blocket, ser typ ut som en pump eller nått) som kärvar men då brukar dom vara ganska svårstartade!
vet inte om det hjälpte men..

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!

263 Inlägg
12 maj 2008
LMM kan ha blivit knäpp. Kolla så inte LMM har smuts i sig eller är sliten

Bjuuuu han!!

571 Inlägg
13 maj 2008
Berry skrev:
har haft liknande problem med min, ena gången var det en tempgivare och andra var det själva soppapumpen! pumpen kan vara lite lite krångligare att fastställa men en bra indikation brukar vara att den hummar eller brummar! Om bilarna har stått ett längre tag (en par år typ) så kan det vara styrtrycksventilen (sitter på blocket, ser typ ut som en pump eller nått) som kärvar men då brukar dom vara ganska svårstartade!
vet inte om det hjälpte men..

Soppapumpen funderar jag på! min är från biltema.. Funkade bra i början men kanske är slut nu? Tempgivaren kan vara värt att kolla upp också. Styrtrycksventilen, Min har inte stått still. Men den är väldigt svårstartat ibland, när den har gått ett tag.
Senast redigerat av _Persson_ (14 maj 2008)

helsingeaudi.se
23 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
Nu har jag löst problemet. Skit i gamla bränslefiltret. Jag köpte ett tvättbart och monterade, sedan dess har problemet inte återkommit.

iAx Racing

Sök