3208
Sök

Jag ska ta mig fan skjuta Gud

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
31 mars 2006
Trådstartare
sveddan skrev:
Malm3n skrev:
tack för dom fina orden 2_hot_golf:D we are loving the word of sunshine:D

btw sveddan karavanen kommer gå från älvsjömässan kl 08.30... samling kl 0800
samlingen sker på den stora parkering

Vilken dag?

det kommer att ske på lördagen den 15/4 hoppas ud är ledig då:)

Team Insane Racing

4 Inlägg
31 mars 2006
Davv3 skrev:
Vadå? Snö är ju skitkul tongue Bakhjulsdrift is the shit ! wink

Nähä....audi qauttro -86 med låst diff is da shit.. tongue

129 Inlägg
31 mars 2006
det snöar ju alltid till och från vid den här tiden av året.....

90 Inlägg
31 mars 2006
sveddan skrev:
gemini78 skrev:
Men det är väl ingen fara fast man bytt till sommardäck fast det är snö ute?
Jag ska byta imorgon och vi har ännu över en meter snö ute och ca 10cm is på vägarna.
Gäller bara att vara mer försiktig anpassa avstånd, börja bromsa tidigare mm så går det bra.

Jag har tidigare kört en hela vintrar med bara sommardäck och aldrig krockat ännu.
Brukar sitta och skratta tex när jag ser på nyheterna när dom säger att det varit massa seriekrockar nere i södra Sverige och blixthaka mm...smile

Hallå, vi har blixthalka och flera meter snö 4-5 månader per år och inte håller vi på och krockar runt här eller har massa seriekrockar.smile

Blir folk i södra Sverige verkligen överraskade av lite snö eller är dom så dåliga på att köra så att det blir massa krocka som man ser på nyheterna?smile

Anledningen till att ni inte krockar lika mycket är helt enkelt därför att det inte finns någon o krocka med, vad kan det vara - 1 människa /10 km2? Nä, kom inte o jämför er med storstadsbor för det har du inget för!

En annan anledning till varför vinterdäck är bra på vinterväglag är att du faktiskt kan köra fast med sommardäck och springer det ut någonting framför bilen så har du minimal chans att stanna..

Hahaha....dagens klockrena inlägg!!Fast det har väl renar och isbjörnar att krocka med där uppe??

1 781 Inlägg
31 mars 2006
Trådstartare
zazkar52 skrev:
sveddan skrev:
gemini78 skrev:
Jag ska byta imorgon och vi har ännu över en meter snö ute och ca 10cm is på vägarna.
Gäller bara att vara mer försiktig anpassa avstånd, börja bromsa tidigare mm så går det bra.

Jag har tidigare kört en hela vintrar med bara sommardäck och aldrig krockat ännu.
Brukar sitta och skratta tex när jag ser på nyheterna när dom säger att det varit massa seriekrockar nere i södra Sverige och blixthaka mm...smile

Hallå, vi har blixthalka och flera meter snö 4-5 månader per år och inte håller vi på och krockar runt här eller har massa seriekrockar.smile

Blir folk i södra Sverige verkligen överraskade av lite snö eller är dom så dåliga på att köra så att det blir massa krocka som man ser på nyheterna?smile

Anledningen till att ni inte krockar lika mycket är helt enkelt därför att det inte finns någon o krocka med, vad kan det vara - 1 människa /10 km2? Nä, kom inte o jämför er med storstadsbor för det har du inget för!

En annan anledning till varför vinterdäck är bra på vinterväglag är att du faktiskt kan köra fast med sommardäck och springer det ut någonting framför bilen så har du minimal chans att stanna..

Hahaha....dagens klockrena inlägg!!Fast det har väl renar och isbjörnar att krocka med där uppe??

kanske springer ut någon lite pingvin ut på vägen ibland?tongue

Team Insane Racing

Driver
2 111 Inlägg
31 mars 2006
MilleN skrev:
MrVain skrev:
Bara en fråga, hur kan man tro att vintern är över i slutet av mars? Har hänt flera gånger att det snöar en bit in i Maj...

I Norrland kanske? Har hört att vintern inte varat så här länge här nere sedan 50-talet tongue

Nja, håller med Mr Vain. Inte alls så jävla ovanligt att det snöat o slaskat såhär länge.Det som är det ovanliga är mängden...

Kommer ihåg ett år för X antal år sedan då det snöade för fullt på min födelsedag..jippi..jag fyller den 13 Maj...

Kommer själv vänta ett tag med att byta..dels pga att sommarfälgarna inte valts ännu hehe... tongue

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

1 453 Inlägg
31 mars 2006
Janken skrev:
MilleN skrev:
MrVain skrev:
Bara en fråga, hur kan man tro att vintern är över i slutet av mars? Har hänt flera gånger att det snöar en bit in i Maj...

I Norrland kanske? Har hört att vintern inte varat så här länge här nere sedan 50-talet tongue

Nja, håller med Mr Vain. Inte alls så jävla ovanligt att det snöat o slaskat såhär länge.Det som är det ovanliga är mängden...

Kommer ihåg ett år för X antal år sedan då det snöade för fullt på min födelsedag..jippi..jag fyller den 13 Maj...

Kommer själv vänta ett tag med att byta..dels pga att sommarfälgarna inte valts ännu hehe... tongue

Måste ha varit våren -87 för det e enda tillfället, med undantag från i år som det snöat i denna utsträckning...

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
31 mars 2006
gemini78 skrev:

Du vet nog inte hur riktig blixthalka är, den som vi har i södra Sverige, när det INTE är nån snö alls, när det regnat på dan, och sen fryser till på natten, osynlig blank-is borde de kallas istället för blixthalka. Ni har ju iaf snö som man har grymt grepp på i jämförelse..
Kom ner här o kör en vinter så ska du se varför det blir seriekrockar och massor av olyckor, och varför vi blir överraskade.

/Mattias

21 761 Inlägg
31 mars 2006
sveddan skrev:

Ånej, nu ska vi inte överdriva. Så tätbefolkade är vi väl inte.

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
31 mars 2006
Kör fortfarande med (numera) odubbade vinterdäck, får gå tills det är dax för bytesdatum.. Måste putsa till sommarfälgarna också...

98 Inlägg
31 mars 2006
Tråden börjar med klaga på väder och slutar med bråk.. onödigt...
Sitter här och vill säga precis vad jag tycker och tänker om sånna som säger som sveddan.. Men jag biter ihop och tar det på ett sätt för att hålla tråden på normal nivå.. Det finns anledningar varför folk inte krockar i norrland men det har inget med folktätheten att göra.. Genom att säga så där visar du ett typiskt storstadsfenomen smile Så rensa trådarna.. ge mig inte ett störigt svar om du inte vill ha ett tillbaka smile Sen finns det anledningar varför skåningarna har blixthalka överhuvudtaget också.. Behöver nog inte säga varför.. men det har inte med breddgrader eller temperaturer att göra

/Mvh Andreas

Wrench
82 Inlägg
31 mars 2006
Du inte bra o mucka med "the guy uppstairs".. Vart så jääävla sur en gång o skrek till att "de finns ingen gud!!!"  *poooff* allting slockna i lägenheten... De visade sig dock vara en propp som gick, men fan vart man nojjig :S

1 781 Inlägg
31 mars 2006
Trådstartare
jiMz skrev:
Du inte bra o mucka med "the guy uppstairs".. Vart så jääävla sur en gång o skrek till att "de finns ingen gud!!!"  *poooff* allting slockna i lägenheten... De visade sig dock vara en propp som gick, men fan vart man nojjig :S

haha fan va klockrent:D

Team Insane Racing

904 Inlägg
31 mars 2006
Var det inte 2001 som det kom snö i prinsip hela landet runt den 20 maj om jag minns rätt..

De ska va gött å leva

676 Inlägg
31 mars 2006
hehe hade samma problem imorse. satte på sommardäcken igår och vakna imorse, kolla ut genom fönstret och såg en en del små vita flingor falla ner på backen och smälta till vatten, äh tänkte jag och gick ner till bilen, starta upp den och  körde ut den från garaget. woho! snö på vägen! här får man ta de lungt. men ja klara mig utan att ens vara nära diket från skövde till mariestad smile morsan vart inte så glad över däcken heller. men vem fan orkar byta tillbaka från fräscha fina sköna sommardäck till dom ruggiga högljuda fula vinterdäcken dagen efter? inte jag iaf. så hellre låter jag bilen stå i garaget när de snöar än byta tillbaka. dessutom ska de ju bli varmare smile ska förhoppningsvis vaxa bilen imorn ^^
Senast redigerat av Foffis (31 mars 2006)

Sök