Rensvinf skrev:
Det här är väl delvis OT på den här tråden - men finns det bra böcker som tar upp sådana här frågor mer tekniskt? DVS, insprutningssystem etc? Det finns väl som oftast minst två sätt att angripa ett problem - antingen kastar man sig över det och försöker bäst man kan själv - eller så försöker man läsa sig till hur det bör fungera. Så frågan är - om man vill läsa sig till lite mer grundläggande kunskap kring styrsystem, hur motorn fungerar, spridare - vart bör man leta då? Jag tror säkert de flesta av er kör modell 1. dvs, kastat sig in och försökt bäst det går - men någon av er har säkert plöjt igenom böcker också..
ifall ngn svarar så vore det ytterst snällt om ni kunde skicka ett meddelande till mig om det, för jag vetifan om jag kommer se det annars. haha.
vore tacksam för svar!
För din del så är
www.x40nordic.com ett ypperligt ställe där mycket finns samlat, man lär sig med tiden vilka profiler som brukar säga vettiga saker, sökning efter deras inlägg på olika forum ger ofta mycket bra svar. i dagsläget är forumen way bättre än gammla böcker, även om haynes ibland är bra att tjuvkika i.
Senast redigerat av torpis (22 juni 2008)