2927
Sök

Bygga ljud i cabben!

10 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
Tjena!
Jag tänkte bygga lite ljud i cabben nu till nästa sommar eller kanske lite denna med om ja  hinner hehe!
Men jag vet inte hur jag ska bygga? Har ett framsysten Med 6.5" & diskant, sedan har jag diskanter som sitter vid B stolpen med.
I hatthyllan som jag har sänkt ner sitter det just nu 8" 3vägs pioneer som spelar bra i vanliga bilar men nu låter det skit när man skruvar upp...
Funderade på att bygga en baslåda med en liten bas typ 8-10" och slänga i där bak..vill ju ha lite plats kvar om man nu ska iväg ngnstans=) hehe

Vill ha lite tips i första hand på vad man ska ha för bas och hur man ska göra för att den ska spela så bra så möjligt, helst i nercabbat läge;)

Ha d Linus

1 072 Inlägg
19 juni 2008
Sätt en 10" vid fötterna på passagerar sidan. Låter jäkligt bra! Så här ser det ut i våran gamla 206á

http://www.garaget.org/?car=4667&image=51993

10 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
sik skrev:
Sätt en 10" vid fötterna på passagerar sidan. Låter jäkligt bra! Så här ser det ut i våran gamla 206á

http://www.garaget.org/?car=4667&image=51993

okej jo jag vet många som har byggt i handsfacket med men jag vill inte ha mindre plats där fram utan jag vill bygga bak tyvärr!

va på bugrun träffen 6-8 juni på mantorp park..där va det en finsk cabbe som hade en baslåda i skuffen..inte så stor vad ja kommer ihåg (all öl) och den spelade riktigt jäkla bra! så därför jah vill bygga där bak=)

ska man bygga en portad eller sluten låda elelr vad är skillnad? vad är bäst i cab helt enkelt?

MVH

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
19 juni 2008
Kolla med Tonny på ljudbyggaren i Helsingborg, han har en kanon låda för cabbar...www.ljudbyggaren.se
Han kanske har en lösning som passar i din oxå...

Mvh

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

10 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
busfabror skrev:
Kolla med Tonny på ljudbyggaren i Helsingborg, han har en kanon låda för cabbar...www.ljudbyggaren.se
Han kanske har en lösning som passar i din oxå...

Mvh

okej tacakr för tipset!! jag ska kolla det imorn!

Sök