2549
Sök

enkel eller dubbelförgasare vid turbokonvertering?

50 Inlägg
1 april 2006
Trådstartare
#1
Jag funderar lite kring det här med att bygga om förgasare för att den ska klara tryck från en turbo! Skulle det vara nån idé att bygga insug och montera dubbla stromberg istället för en enkel!  2 är ju bättre än 1 i vanliga fall så de kanske är det när man bygger turbo åxå!  Blir det mindre påfrestningar på var å en då kanske eller spelar det ingen roll!  Vore kul att höra vad ni tycker om detta!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
2 april 2006
#2
Köp en Weber 55 DCO istället? snyggt och enkelt....


50 Inlägg
2 april 2006
Trådstartare
#3
Men de e ju inge kul! Vill inte köpa färdiga saker! Vore kuligare med 2 stromberg tycker jag! Men jag skulle vilja veta om nån har prövat och om det i så fall var några problem som man ska tänka på

20 Inlägg
2 april 2006
#4
Mitt första turbo bygge var på 2 st dellorto 40dhla, och som vanlig e ofta "less is more" men man är ambitiös och man vill bygga på eget vis. Köpte förgasarna med turbo spec å det skulle "bara" vara o lägga laddluft ovan på smile visade sig att jag fick bråka med helvettet i 3,5 vecka pga att firman som sålt dem inte upplyste mig om att luftnippeln på locket bara trycksatte choken och att man behövde borra ett 1/2" borrhål i locket (!!!) för att trycksätta flottörhuset.  och valet om du skall köra på dubbla gasare eller ej bör baseras på om 1 su klarar av att ge de effekt som du önkar rent flödesmässigt, om inte så kör på 2 st. tänk på att de blir mer som kan strula och att du även får ett problem med att de måste vara i sync......
//Nobbe

Även gaddafi får gå i exil och de händer de flesta diktatorer förr eller senare......


Sök