3411
Sök

Dator problem

21 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
Hoppas att det finns nån fler här som gillar datorer. Jag har nyss formaterat om datorn och nu hittar den inte min SATA hårddisk. Det blev ett liknande fel förra gången men då fixade det sig med Partition magic. Men nu verkar det inte fungera heller=/ Nån som har nån idé om vad som kan va fel?

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
24 juni 2008
ja, du får trycka på "delete" knappen vid startupp.. så ska du komma in i bios inställningarna.. där ska du ställa in så moderkortet kan ta BÅDE Seriell o parallel sata..

sen ska du bestämma i villken ordning dem skall botas..
först cd läsare sen hårddisk..

men titta i bios.. säkert nått där.. men de ser ju olika ut på alla datorer så du får pröva dig fram..

Sleeper
3 084 Inlägg
24 juni 2008
humm provat dratt ur kablarna ur hddn och stoppat i dem igen? hade ett liknande problem å då löste jag det så iaf kommer inte på något annat för tillfället.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

8 156 Inlägg
24 juni 2008
SATA-kablarna sitter ofta lite dåligt. Att kolla kablaget är ett bra tips.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

21 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
Jag var inne i bios lite & allt är som det ska. Och att kablarna ska åka ur precis när jag formaterar om den känns lite konstigt. Men kan dra ut & stoppa in kabeln igen & se om det fungerar

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
24 juni 2008
plocka ur batteriet på moderkortet 10 sek.. i me de igen.. ställ in inställningarna i bios o så lovar ja att de funkar... wink

358 Inlägg
24 juni 2008
vet inte hur de är med just enheterna i fråga.. men testa uppdatera till sp2 om du inte har det. xp suger orginal och utan sp2 så ser man inte större hårdiskar.. min på 300 gb syns inte utan sp2

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

116 Inlägg
24 juni 2008
zzzoder skrev:
vet inte hur de är med just enheterna i fråga.. men testa uppdatera till sp2 om du inte har det. xp suger orginal och utan sp2 så ser man inte större hårdiskar.. min på 300 gb syns inte utan sp2

Jag Har Sp3^^lol

21 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
Jag fick det att fungera. Tack så jätte mycket för all hjälp!

Tomten
1 065 Inlägg
25 juni 2008
Olofss0n skrev:
Jag fick det att fungera. Tack så jätte mycket för all hjälp!

Vad var felet så andra kanske kan lära sig också smile

4 571 Inlägg
25 juni 2008
Förmodligen hade inte disken fått en enhetsbeteckning.

Man kan lätt fixa sånt via: högerklick på "den här datorn" sedan "hantera" och sedan diskhanteraren.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
25 juni 2008
zzzoder skrev:

Från och med sp1 går de att ha diskar över 137gb

Sök