3214
Sök

Matt i lacken, okunnig söker råd

5 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
Fick panikköpa mig en bil och i desperata tider får man ta vad man hittar tongue

Hem kom iaf en Saab 900 - 95, med lite skavanker, lite rost och matt i lacken på några dörrar.

Hur fixar jag till det matta i lacken? Är det att rekommendera för en okunnig att försöka sig på själv, eller ska jag vända mig till någon kunnig?

Vart isf vänder jag mig utan att bli ruinerad? Bor söder om Växjö.

Bifogar bild

https://www1.garaget.org/gallery/archive/92591/387533_24oef6.jpg

294 Inlägg
30 juni 2008
Fixar en okunnig rätt lätt. Rubba upp lacken med medel. finns att köpa på de flesta ställen..

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

2 072 Inlägg
30 juni 2008
lackrengöring.. rubbin.. vax.. sen e den som ny tongue

Sandzoo i da house

5 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
Ska tillägga att jag är av det kvinnliga könet.. roll

451 Inlägg
30 juni 2008
men de ska nog gå bra ändå;) rubba och sen vaxa, tar ju säkert 4-5 timmar men den blir ju fin oxå!!

2 072 Inlägg
30 juni 2008
xev skrev:
Ska tillägga att jag är av det kvinnliga könet.. roll

spelar ju ingen roll big_smile
jo ta lackrengöring.. o börja me den.. efter hela bilen tar du vax.. eller polish.. gör samma sak..
ta inte för mycket medel på (vax-dyken) och rör om i cirklar..
sen ja.. de tar ju 4-5h wink som T5black sa..ja du lite träning skadar ej tongue
Senast redigerat av sandzoo (30 juni 2008)

Sandzoo i da house

194 Inlägg
30 juni 2008
Det kvittar väl om man är tjej? Jag lyckas både tvätta och vaxa helt utan hjälp smile

Men! Det finns rubbing och vax på nästan varenda mack med butik. Sedan finns ju alltid Micro, Biltema, Mekonomen...Turtles grejer brukar fungera ganska bra. Sonax hårdvax är också bra.

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.

5 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
Men ugh, det lät jobbigt.. får nog allt muta någon till att göra det tror jag smile

Nån som känner sig manad? tongue

5 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
Jag är mest rädd för att det liksom ska bli fel och typ omöjligt att rätta till...

2 072 Inlägg
30 juni 2008
xev skrev:
Men ugh, det lät jobbigt.. får nog allt muta någon till att göra det tror jag smile

Nån som känner sig manad? tongue

eller så köper du en polermaskin tongue

jag ska göra de snart på min bil me.. "för hand"
tycker de e bäst så wink

Sandzoo i da house

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
30 juni 2008
Du får gärna komma förbi mig på jobbet(Bilpedanten i Alvesta) så kan jag ge dig råd hur man ska göra. Eller om du vill betala för att få det utfört.

Mvh Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

Sök