när ja satte på mina fälgar så hade inte mina ringar kommit så jag körde utan i 2 dar, det vibrera som fan, försvan omedelbart när jag fick mina ringar
Ok, men börja det skaka runt 80 - 90 kmh eller skaka det direkt för dig ?
jo men det va vid ca 90. men gör du en hjulbalansering när du ändå e på däckverkstan
Jag ska tästa det.. Vilken summa ska jag ungefär vara berädd på ?
Jag tror att det också är däcken. Hade samma problem på farsans 735i när vi hade satt på vinterdäck, farsvan när original alu-fälgar kom på igen. Dock var även framvagns inställningen dålig då.
hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
Jag tror att det också är däcken. Hade samma problem på farsans 735i när vi hade satt på vinterdäck, farsvan när original alu-fälgar kom på igen. Dock var även framvagns inställningen dålig då.
Oki, men gick problemet helt över när du bytte fälgar och däck,.. ?
Kan vara däcken, dom kan vara ovala. Åk in till en däckfirma och be dom kolla upp det. Är det delad bakaxel eller hel på denna BMW? Om den är delad, ja, då kan det vara nåt där som är på väg.
men om det är bromsskivorna så kan du se på dom om det är slitage yta på olika ställen på dom....annars kan de vara däcken om är olika slitna me...mina framdäck är slitna olika och de skakar som fan vid 120 men bara men kör 110 eller 130 så känns det inte....men kolla om det är slitage på bromsskivorna med mellanrum...
min 525 beter sig exakt lika när jag åker i 90, tror man ska skaka av vägen... men det är endast när jag har mina 17 tummare på, med vinterdäcken är det inte en enda vibbration i bilen. men jag fattar inte hur de kan bli så, har balanserat däcken utan skillnad, fälgarna ser helt spikraka ut med.