2387
Sök

Bytt chip=ingen gnista :(

167 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
#1
hej, jag har bytit chip på min 850 t5 men efter det startade den inte, men sen startade den lite då och då, och när den väl gjorde det gick den dåligt sad nu startar den inte alls, det kommer ingen gnista som det ska. kommer nån ibland men annars inget, undrar därför om det kan vara chipet i sig som är fel? eller om jag ska byta nåt annat, för jag köpte nya tändstift. sedan provade jag att montera tändkablarna och fördelarlocket från min se, men dött då också. Nån som vet nånting? Svar uppskattar mkt! smile


Mvh

Överladd<3

1 268 Inlägg
25 juni 2008
#2
XtremeStreetR skrev:
hej, jag har bytit chip på min 850 t5 men efter det startade den inte, men sen startade den lite då och då, och när den väl gjorde det gick den dåligt sad nu startar den inte alls, det kommer ingen gnista som det ska. kommer nån ibland men annars inget, undrar därför om det kan vara chipet i sig som är fel? eller om jag ska byta nåt annat, för jag köpte nya tändstift. sedan provade jag att montera tändkablarna och fördelarlocket från min se, men dött då också. Nån som vet nånting? Svar uppskattar mkt! smile


Mvh

stämmer chipet överens med bilens samtliga komponenter som styr bilens maskineri?

167 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
#3
LazerHawke skrev:
XtremeStreetR skrev:
hej, jag har bytit chip på min 850 t5 men efter det startade den inte, men sen startade den lite då och då, och när den väl gjorde det gick den dåligt sad nu startar den inte alls, det kommer ingen gnista som det ska. kommer nån ibland men annars inget, undrar därför om det kan vara chipet i sig som är fel? eller om jag ska byta nåt annat, för jag köpte nya tändstift. sedan provade jag att montera tändkablarna och fördelarlocket från min se, men dött då också. Nån som vet nånting? Svar uppskattar mkt! smile


Mvh

stämmer chipet överens med bilens samtliga komponenter som styr bilens maskineri?

det är jag inte 100% på hmm jag köpte detta chip ---->http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=462

Överladd<3

1 268 Inlägg
25 juni 2008
#4
XtremeStreetR skrev:
LazerHawke skrev:
XtremeStreetR skrev:
hej, jag har bytit chip på min 850 t5 men efter det startade den inte, men sen startade den lite då och då, och när den väl gjorde det gick den dåligt sad nu startar den inte alls, det kommer ingen gnista som det ska. kommer nån ibland men annars inget, undrar därför om det kan vara chipet i sig som är fel? eller om jag ska byta nåt annat, för jag köpte nya tändstift. sedan provade jag att montera tändkablarna och fördelarlocket från min se, men dött då också. Nån som vet nånting? Svar uppskattar mkt! smile


Mvh

stämmer chipet överens med bilens samtliga komponenter som styr bilens maskineri?

det är jag inte 100% på hmm jag köpte detta chip ---->http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=462

bästa du kunde gjort vart att lämna in till firma som kan sånt.... och vet exakt vad dom håller på med... en svensson e det ju helt kört om det strular...

många av chiptillverkarna testar chipen i välutrustade miljöer (seriösa firmor då)

167 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
#5
LazerHawke skrev:
XtremeStreetR skrev:
LazerHawke skrev:

stämmer chipet överens med bilens samtliga komponenter som styr bilens maskineri?

det är jag inte 100% på hmm jag köpte detta chip ---->http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=462

bästa du kunde gjort vart att lämna in till firma som kan sånt.... och vet exakt vad dom håller på med... en svensson e det ju helt kört om det strular...

många av chiptillverkarna testar chipen i välutrustade miljöer (seriösa firmor då)

Jo borde nog lämnat in det, men men. Man måste ju lära sig nångång ju smile

Överladd<3

1 268 Inlägg
25 juni 2008
#6
XtremeStreetR skrev:
LazerHawke skrev:
XtremeStreetR skrev:

det är jag inte 100% på hmm jag köpte detta chip ---->http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=462

bästa du kunde gjort vart att lämna in till firma som kan sånt.... och vet exakt vad dom håller på med... en svensson e det ju helt kört om det strular...

många av chiptillverkarna testar chipen i välutrustade miljöer (seriösa firmor då)

Jo borde nog lämnat in det, men men. Man måste ju lära sig nångång ju smile

sånt som har me det tekniska och komponenter i maskineriet är knappast nåt vi svenssons ska kunna nå vidare om alla kunde det så skulle verkstäderna kursa lätt

167 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
#7
LazerHawke skrev:
XtremeStreetR skrev:
LazerHawke skrev:

bästa du kunde gjort vart att lämna in till firma som kan sånt.... och vet exakt vad dom håller på med... en svensson e det ju helt kört om det strular...

många av chiptillverkarna testar chipen i välutrustade miljöer (seriösa firmor då)

Jo borde nog lämnat in det, men men. Man måste ju lära sig nångång ju smile

sånt som har me det tekniska och komponenter i maskineriet är knappast nåt vi svenssons ska kunna nå vidare om alla kunde det så skulle verkstäderna kursa lätt

Jag går fordonslinjen så var nyfiken på hur svårt det var att löda etc,

Överladd<3

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
25 juni 2008
#8
kanske skulle fixat en prov box så att du har i nödfall om det nu inte funkar

2slow

1 268 Inlägg
25 juni 2008
#9
azid skrev:
kanske skulle fixat en prov box så att du har i nödfall om det nu inte funkar

instämmer det gör det ju bara dyrare sabba den befintliga boxen med ett billigt chip wink

8 Inlägg
27 juni 2008
#10
Du kan ha bränt boxen när du lödde eller så är chippet dåligt.
Löd tillbaka originalchippet (eller en sockel som du sätter chippet i) och kolla om bilen går som den ska, då vet du iaf att boxen är OK.

167 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
#11
Johan_Lindstrom skrev:
Du kan ha bränt boxen när du lödde eller så är chippet dåligt.
Löd tillbaka originalchippet (eller en sockel som du sätter chippet i) och kolla om bilen går som den ska, då vet du iaf att boxen är OK.

'
Nu sitter "trim" chipet i och den startar och har tomgång etc, men den har börjat gå som den gör original nästan, den drar ju på lite när man gasar men det är inte mkt. Sen man känner att han inte går rent sad det är väldigt små ryckningar upp till 3500rpm, kan det vara nåt annat i motorn som orsakar detta?

Överladd<3

Körv
3 535 Inlägg
28 juni 2008
#12
lmm?

Truckdriving Man

167 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
#13
decib3L skrev:
lmm?

den funkar bra, men jag drog ut dom två tändhattarna till vänster om motorn och hörde ingen skillnad i motor gången hmm ska kolla imorrn om det är nån gnista på dom wink

Överladd<3

167 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
#14
hej:) jag tog upp mina tändhattar från alla cylindrar och satt ett stift i vardera och kollade om det kom gnista och det gjorde det:) men däremot hörs ingen skillnad i motorgången när jag drar ut hattarna från tändstiftet som sitter på cyllen, provade dra ut samma tändhatt på den andra 850in och då hörde man en högskillnad i motorgången.
jag har bytt stift fördelarlock kollat så att LMM funkar och det gör den, men är det nån som vet vad felet kan vara?? Den felkod jag får är, Signal från insugsrörets tryckgivare saknas eller är felaktig.

Svar uppskattas mkt!

Mvh Rasmus
Senast redigerat av XtremeStreetR (30 juni 2008)

Överladd<3


Sök