3018
Sök

hjälp Volvo v70! behöver svar fort!

19 Inlägg
2 april 2006
Trådstartare
Det e såhär att jag låna farsans Batteri från hans v70 å skulle ta den i min bil....så jag tog ur batteriet..och stängde...å idag när jag skulle sätta in batteriet så komme rjag inte in i bilen..funkar varken med centrallåset elelr nyckeln..bilen har gått i baklås...å jag måste få in batteriet..så jag vet inte hur jag ska öppna bilen...kan nån hjälpa mig som vet?...skulle gärna vilja ha svar fort som möjligt!  mvh Jonas

1 453 Inlägg
2 april 2006
Måste gå att öppna förardörren med nyckel manuellt så att du kan komma åt och öppna huven! Kolla om far din har en dörrnyckel eller om nyckeln är IR så brukar det gå att dra bort toppen så att nyckeln kommer fram..

19 Inlägg
2 april 2006
Trådstartare
nej asså..det går varken öppna manuellt eller via centrallåset..helt sjuk..å batteriet sitter jue i bagaeluckan på de bilarna..å öppna bagaet går inte heller

1 453 Inlägg
2 april 2006
Då får du väl ringa låssmeden?

20 Inlägg
2 april 2006
Prova att läga 12 volt på generatorn underifrån bilen med startkablar ? ( dvs om de går att komma åt)
samt gjorda i motorn sen borde du kunna låsa upp bilen ?

//Nobbe

Även gaddafi får gå i exil och de händer de flesta diktatorer förr eller senare......

1 639 Inlägg
2 april 2006
Hoppas han inte har tappat stöldkoden till radion för då får du två problem... smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
3 april 2006
titta på bakluckan sidan om handtaget där sitter en kåpa med en nyckel på, ta bort denna och du har en låscylinder till bakluckan.

Smoke Tires Not Drugs.

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
4 april 2006
såg nu att det var en v70n och dom har inga lås där bak, får bli som nobbe skrev.

"Prova att läga 12 volt på generatorn underifrån bilen med startkablar ? ( dvs om de går att komma åt)
samt gjorda i motorn sen borde du kunna låsa upp bilen ?"

låsen går i blockeratlåsläge och man måste ha ström på för att öpna med nyckel ;(.

Smoke Tires Not Drugs.

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
4 april 2006
känner igen de här, fick batteritorsk på min bil å den gick inte heller att låsa upp, som tur är är grillen på blästring och varit ett bra tag, så vi fick knyckla in handen å hitta på vajern  till huven. ibland är de bra när delarna drar ut på tiden haha big_smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

Sök