4325
Sök

Jävla belysningen på fars 850

747 Inlägg
20 mars 2006
Trådstartare
När man ska stänga av bilen så lyser framlyktorna ändå.. för att man ska få det te att slockna så får man starta och stänga av bilen snabbt.. om det inte funka första gången så gör man om det te de slocknar... så jävla jobbigt och pinsamt ibland... Va fan är det för fel på skiten.. Jag och El går inte ihop...

Älgahäng Räjsing Club

1 453 Inlägg
20 mars 2006
Kan det vara fel på reglaget för halvljusautomatiken?

747 Inlägg
20 mars 2006
Trådstartare
sveddan skrev:
Kan det vara fel på reglaget för halvljusautomatiken?

nä tro inte det... för det gå inte sätta på pakeringsljuset eller något.. så det är något som hänger sej...

Älgahäng Räjsing Club

781 Inlägg
20 mars 2006
HYBQ har samma problem med sin 850 GLT jäkligt mysko

21 761 Inlägg
20 mars 2006
Det borde finnas ett avlastningsrelä som skickar spänningen vidare till ljusrelät från vridreglaget. I så fall kanske det har hängt upp sig. Har inget elschema för 850 så jag vet inte hur det är kopplat.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
21 mars 2006
Hej, prova att koppla ur ett relä åt gången och starta mellan varja försök, när lyste inte funkar så prova att byta det relät, lr skaffa ett elschema och byt direkt...

11 Inlägg
22 mars 2006
det är tändnings låset som dummar sig...polaren hade de probemet....
lossa kåpan under ratten och kom åt med   5 56   LR kontakt spray i låset....kommer nog bli bra efter de...smile

Volvo 4 Life

40 Inlägg
25 mars 2006
360_sleeper har du prövat det piro skrev?

747 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
farsan har nog gjort det nu men vet inte hur det gick ännu...

Älgahäng Räjsing Club

40 Inlägg
2 april 2006
OKej, ja får vrida o vrida ca 40 grr igår, innan det stängdes av.. jippi

781 Inlägg
3 april 2006
HybQ skrev:
OKej, ja får vrida o vrida ca 40 grr igår, innan det stängdes av.. jippi

va är de för fel på FORD ante:) lyset funkar iallafall:P haha

40 Inlägg
3 april 2006
Finns värre saker som inte funkar på MAZDA, jag kan i alla fall skriva upp något till : VäxellådOR, torkare...

781 Inlägg
3 april 2006
HybQ skrev:
Finns värre saker som inte funkar på MAZDA, jag kan i alla fall skriva upp något till : VäxellådOR, torkare...

haha ordnas med 55/6tongue haha

8 156 Inlägg
3 april 2006
timpan_87 skrev:
HybQ skrev:

5-56 menar du, right? *ler brett*

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

781 Inlägg
4 april 2006
Phaetoon skrev:
timpan_87 skrev:
HybQ skrev:

5-56 menar du, right? *ler brett*

HAHA ja precis:P funkar till de mesta :d

1 639 Inlägg
4 april 2006
360_sleeper skrev:
När man ska stänga av bilen så lyser framlyktorna ändå.. för att man ska få det te att slockna så får man starta och stänga av bilen snabbt.. om det inte funka första gången så gör man om det te de slocknar... så jävla jobbigt och pinsamt ibland... Va fan är det för fel på skiten.. Jag och El går inte ihop...

Har inte 850 "follow me home" ? Kan ju vara det som har bekat ihop, vet att det hänt på en del s/v40

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
4 april 2006
det är som piro skrev byt tändningslåset och bekymmert är borta.
(har du otur och väntar förlänge att byta tändningslåset får du bara mer problem)

"det är tändnings låset som dummar sig...polaren hade de probemet..."

Smoke Tires Not Drugs.

Sök