3470
Sök

Fickpengar på charter? (familjeresa)

137 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
Hej folket!

Vi (familjen) ska åka en vecka till Alcudia i Augusti.
Det är ett bra tag sedan man var iväg på charter, så hur mycket tror ni att man behöver ha med sig i fickpengar?
Vi är 2 vuxna och 2 barn på 2 och 4 år, så någon röjarresa är det ju inte tal om.Man äter väl ute på kvällen men fixar kanske något lätt på dagen.
Någon annan familj här som har varit iväg?

Life is ours,we live it our way/James Hetfield

DFFL
9 020 Inlägg
1 juli 2008
En tusenlapp om dagen iallafall.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
1 juli 2008
vad är det för valuta där?

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

DFFL
9 020 Inlägg
1 juli 2008
-Mackan- skrev:

Euro, precis som resten av Spanien. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

137 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
-Mackan- skrev:

Euro, då det tillhör Spanien

Fire And Silk
2 254 Inlägg
1 juli 2008
Ajfan, då är det skit dyrt. Kom precis hem från Cypern där ex, 1 pizza ligger på 140kr, 1magnum glass 30kr, 2starköl i pappmugg 90kr. Det är helt sinnes sjuka priser om ni inte har hel/halv pension och äter på hotellet som ni redan förbetalt.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''

137 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
-Mackan- skrev:
Ajfan, då är det skit dyrt. Kom precis hem från Cypern där ex, 1 pizza ligger på 140kr, 1magnum glass 30kr, 2starköl i pappmugg 90kr. Det är helt sinnes sjuka priser om ni inte har hel/halv pension och äter på hotellet som ni redan förbetalt.

OK! Finns här någon annan som har samma erfarenhet.....
Senast redigerat av FH16 (2 juli 2008)

264 Inlägg
2 juli 2008
När jag och min familj var i Turkiet, så hade vi med oss ca 10.000, var där i 10 dagar.
men då är vi 5 st, barn på 19. 18. 14.

men d ju lite olika beroende på vart du är, och vad du har bokat.
man kan ju boka "all-inclused" då ingår mat mm. på hotellet.

9 108 Inlägg
2 juli 2008
Cypern har väl dock alltid legat dyrare än resten av Spanien. (Får vi hoppas på smile)

44 Inlägg
2 juli 2008
Inte Spanien...
läs på.... http://sv.wikipedia.org/wiki/Cypern

It's better to be dead and cool than alive and uncool!

9 108 Inlägg
2 juli 2008
Shit_break skrev:
Inte Spanien...
läs på.... http://sv.wikipedia.org/wiki/Cypern

Sant sant, men när jag var där för 7-8 år sedan så smile

2 117 Inlägg
2 juli 2008
Ta med dig kort för extra oplanerade utgifter.
Ska ni inte delta på några utflykter eller alltför stora utsvävningar räcker 1000,- om dagen till mat, glass, en eller annan kall öl osv. Ni har ju små med er så det begränsar ju aktiviteterna lite. Blir säkert mest bad och relaxing.
Jag hade i ert läge tagit med mig 1000€ i blandad valör och reserv i form av kort.

Ha det riktigt kul på resan och skäm bort er rejält. Slösa så mycket ni orkar, det är semester big_smile

Blev inte som jag borde blivit
418 Inlägg
2 juli 2008
Beror ju en del på vad ni ska göra, så som utflykter m.m
Blir ju inte alls för dyrt med mat om ni fixar lite mat själva på dagen som du sa.
Vet tyvärr inte hur dyrt Spanien är nu för tiden, då det var ett tag sen jag var där.
men det är väl mat/dryck som kommer kosta mest.
Men en tusenlapp om dagen som tidigare har sagt är väl ganska bra gissning.
Ta inte med för mycket pengar. Bättre att försöka handla så mycket som möjligt på kort. och växla även in pengar i lägre valörer. alltid lättare att handla småsaker då och mindre risk att bli lurad på pengar.

Hoppas ni får en trevlig resa. Alcudia är ett riktigt trevligt ställe.

Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.

8 883 Inlägg
2 juli 2008
MilleN skrev:
Cypern har väl dock alltid legat dyrare än resten av Spanien. (Får vi hoppas på smile)

Sen när tillhör Cypern Spanien?

Men räknar man med 1-1100 per dag för 2vuxna och 2barn (2-4år) så liggar man lite rätt.
Senast redigerat av Hamilton (2 juli 2008)

Fotograf på tierpidag.se

bitter besserwisser
644 Inlägg
2 juli 2008
txi skrev:
man kan ju boka "all-inclused" då ingår mat mm. på hotellet.

det måste vara något nytt påfund.. all inclusive har jag hört talas om och då ingår mat osv..

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

Fotograf
966 Inlägg
2 juli 2008
Hehe ville bara skriva att jag och en polare drar till Turkiet 1 vecka.. 9000Sek per skalle men då är det ALL-Inclused.. Mat, öl + mycket mer..smile Fan åkte för 2år sen till Turkiet på en vanlig Supar semester och då gick det åt ca 12 000Sek per skalle.. och d va ingen höjdare.. så ALL- Inclused is the Shit!smile
Senast redigerat av MickeTuncer (2 juli 2008)

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

Fire And Silk
2 254 Inlägg
2 juli 2008
All inclusive = Hel pension smile

137 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
shogun skrev:
Ta med dig kort för extra oplanerade utgifter.
Ska ni inte delta på några utflykter eller alltför stora utsvävningar räcker 1000,- om dagen till mat, glass, en eller annan kall öl osv. Ni har ju små med er så det begränsar ju aktiviteterna lite. Blir säkert mest bad och relaxing.
Jag hade i ert läge tagit med mig 1000€ i blandad valör och reserv i form av kort.

Ha det riktigt kul på resan och skäm bort er rejält. Slösa så mycket ni orkar, det är semester big_smile

Precis...Det ska slösas och slöas, för det är semester (och bröllopsresa).
Tackar för alla råd!

Sök