3052
Sök

Finns d nån gräns på styling om man har lite hk??? var går den?

JDM
593 Inlägg
2 juli 2008
#61
BigDaddy skrev:
Den enda anledningen jag har lagt upp denna tråd är för att jag vill fixa lite på min bil och varför jag frågar är för att vid ett tillfälle så kom jag över ungeför 70000 kr o tänkte köpa mig en sjysst bil o styla den osv men så blev tjejen gravid o d skulle köpas barn vagn mm så efter d fanns d inte mycket pengar kvar till bil så det fick bli en mitsubishi lancer glxi kombi sad för 4 år sedan ungefär.
men nu behöver jag ingen kombi och har fått en volvo s70 2.0 se för riktigt bra pris o tänkte  snygga upp den i allafall och ena sidan tänker jag ÄH SKITSAMMA DEN HAR BARA 126 HÄSTAR D E INGEN IDE men drömmen finns fortfarande kvar att ha en fin bil...
har redan beställt ljud till bilen för över 10000 nu vill jag snygga till den frågan e bara vart gränsen går på en s70 på 126 hästar?? Köpte den för att den är riktigt fin i lacken o jätte fräsh plus att den var riktigt billig...
Skulle jag chippa den så hade jag bara fått 15 extra hästar typ o d e inte mycket o skryta om heller, just därför frågar jag vart gränsen går!!!

Bra, nu vet vi lite mer exakt vad som ligger på bänken.
Men om du har ljud för 10k och inte har så mycket pengar kvar till motor så tycker jag att du ska satsa på styling innuti och på skitfin puts och fälgar utanpå. Så att du bygger stylingen runt ljudet, som är på insidan.

Många stylar bara utsidan och behåller insidan original för att den inte syns. Själv prioriterar jag nästan insidan, du stylar ju bilen för din egen skull och du sitter ju för det mesta på insidan big_smile

Det ska vara JDM och bana!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
2 juli 2008
#62
Svaret är, till skillnad ifrån vad många andra har sagt, att det är DU som sätter gränsen på vad som du gillar/vill.

Om du är nöjd med 126hk, så får det vara så. Annars så kan man styla före, sen vända sig till lite prestanda. Men man köper ju inte en bil bara för prestanda?

"Man äter även med ögonen" så att säga.

Om du vill styla den, så lev ut din dröm- innan det är för sent så att säga.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

55 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
#63
Haxxel skrev:
BigDaddy skrev:
Den enda anledningen jag har lagt upp denna tråd är för att jag vill fixa lite på min bil och varför jag frågar är för att vid ett tillfälle så kom jag över ungeför 70000 kr o tänkte köpa mig en sjysst bil o styla den osv men så blev tjejen gravid o d skulle köpas barn vagn mm så efter d fanns d inte mycket pengar kvar till bil så det fick bli en mitsubishi lancer glxi kombi sad för 4 år sedan ungefär.
men nu behöver jag ingen kombi och har fått en volvo s70 2.0 se för riktigt bra pris o tänkte  snygga upp den i allafall och ena sidan tänker jag ÄH SKITSAMMA DEN HAR BARA 126 HÄSTAR D E INGEN IDE men drömmen finns fortfarande kvar att ha en fin bil...
har redan beställt ljud till bilen för över 10000 nu vill jag snygga till den frågan e bara vart gränsen går på en s70 på 126 hästar?? Köpte den för att den är riktigt fin i lacken o jätte fräsh plus att den var riktigt billig...
Skulle jag chippa den så hade jag bara fått 15 extra hästar typ o d e inte mycket o skryta om heller, just därför frågar jag vart gränsen går!!!

Bra, nu vet vi lite mer exakt vad som ligger på bänken.
Men om du har ljud för 10k och inte har så mycket pengar kvar till motor så tycker jag att du ska satsa på styling innuti och på skitfin puts och fälgar utanpå. Så att du bygger stylingen runt ljudet, som är på insidan.

Många stylar bara utsidan och behåller insidan original för att den inte syns. Själv prioriterar jag nästan insidan, du stylar ju bilen för din egen skull och du sitter ju för det mesta på insidan big_smile

mm slut på astålat atm sad e bara så jävla okunnig när d gäller att bygga om på insidan så jag ska bara byta ut högtalarna mot lite fetare o baslåda o ny sterio så d kommer att se orginal ut ändå ska länka upp
hade dock tänkt o byta ut lampor o lysdioder i ibrädan... hade tänkt blått...

http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … ;VGR=U1110
http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … ;VGR=U1230
http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … ;VGR=U1220
http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … ;VGR=U1253
olite adars osv

ska köpa steg till högtalare senare

d e fritt fram med att komma med tips o råd gubbz

55 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
#64
Siarnaq skrev:
Svaret är, till skillnad ifrån vad många andra har sagt, att det är DU som sätter gränsen på vad som du gillar/vill.

Om du är nöjd med 126hk, så får det vara så. Annars så kan man styla före, sen vända sig till lite prestanda. Men man köper ju inte en bil bara för prestanda?

"Man äter även med ögonen" så att säga.

Om du vill styla den, så lev ut din dröm- innan det är för sent så att säga.

hehe ska lägga d på minnet wink ska börja lite smått o se vart d slutar!!!

55 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
#65
nu har jag fått mitt shit ser jag ska upp o hämta d från posten imorn! snacka om lycka haha

55 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
#66
stavarn dags o gå o lägga sig kom just från jobbet ...

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
3 juli 2008
#67
Jag tycker det bara är skoj med folk som stylar sina bilar, dom är roligare att piska vid rödljusrace. smile


59 Inlägg
3 juli 2008
#68
Det ända jag relatera till detta samtalsämne är ljudet på bilen, jag har alltid gillat när det mullrar härligt i en bil. Det är något jag skulle vilja åstakomma med min V70, den går visserligen väldigt bra med automat och 2,4L 170HK, men ska den låta så mycket mer då?

Eller kommer den gå bättre med ett nytt avgassystem och kanske ett öppet luftfilter?


Motormontör
437 Inlägg
3 juli 2008
#69
Min 323F hade 115 kusar och 160 nm i vrid.
Egentligen spelar det ingen roll du kan styla en Corolla 1.3 om du vill.
Visst man kan få höra som jag har hört, snygg bil men synd att den inte går som den ser ut eller fint avgasljud synd att det inte matchade effekten.
Nåväl skitsamma egentligen, jag menar jag stylar bilen för min egen skull.
Visst är det alltid kul att bilen går som en raket oxå men men.
Hur många extrembyggen har ni sett gå på bana och verkligen användas?
Har aldrig sett tex Koos bilar rulla över 100 blås.
En annan nackdel med styling är att det kan förstöra prestandan eftersom att det påverkar luftmotståndet negativt.
Allt handlar om prioritering, har man inte råd att äga en snabb bil men ändå vill ha en snygg bil så får man helt enkelt sänka kraven.
Själv var jag väldig nöjd ändå med min 323F som jag dessutom har kört bana med, japmeet förra året...alltså 2007 och kom med på DVDn från den träffen flera gånger varav engång på banan.
Se å njut, för snyggare 323F har ni nog inte sett i sverige tidigare, det har man fått höra många gånger och fått mycket possitiv kritik för bilen.
Synd bara att idag finns hon ej längre efter en hemsk olycka men jag överlevde helt oskadd som när ett blåmärke på låret.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/56654/390655_anr63r.jpg

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

55 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
#70
FL3JM skrev:
Jag tycker det bara är skoj med folk som stylar sina bilar, dom är roligare att piska vid rödljusrace. smile

Tur att du bor i sthlm då

* Klåpare
1 718 Inlägg
3 juli 2008
#71
FL3JM skrev:
Jag tycker det bara är skoj med folk som stylar sina bilar, dom är roligare att piska vid rödljusrace. smile

Hellre förlora med stil än att vinna utan någon alls. wink

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
3 juli 2008
#72
Nu skriver jag bara som ja skulle gjort (som jag gör med min 200a) börjar med insidan, sen går ut till utsidan, med tanke på att det är jag som kommer köra den och ingen annan så vill jag ha något att titta på och inte bara alla runt bilen. Så insidan är prio 1 sen kommer utsidan och sist motorn.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
3 juli 2008
#73
Jag lägger allt krut på styling, vad andra säger skiter jag fullständigt i. Alla prioterar vi olika, men livet är så mycket mer än rödljus och streetrace.
Hellre har jag en fin bil med bara 200hk än en rishög med 1000hk, sleeper i all ära men det är inget för mig..


Sök