3111
Sök

vevhusventilations frågor, varför? å vart?

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
tänkte sätta på sånt där fint litet vevhusvent.filter på bilen min! men vart sätter jag det? och är det bara snyggt eller funkar orginal tillfredsställande?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 juli 2008
båge skrev:
tänkte sätta på sånt där fint litet vevhusvent.filter på bilen min! men vart sätter jag det? och är det bara snyggt eller funkar orginal tillfredsställande?

Det är väldigt individuellt mellan olika bilar...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 741 Inlägg
4 juli 2008
Jag är ju rätt säker att original vevhus vent räcker. Och ofta fungerar den bättre än om man monterar ett filter.
Tänk på att filtret lätt kleggas igen av oljedimman och kanske behövs rengöras ofta. INTE bra om det blir tätt!

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

5 710 Inlägg
4 juli 2008
tecman skrev:
Jag är ju rätt säker att original vevhus vent räcker. Och ofta fungerar den bättre än om man monterar ett filter.
Tänk på att filtret lätt kleggas igen av oljedimman och kanske behövs rengöras ofta. INTE bra om det blir tätt!

Dessutom är det olagligt.

>>Båge, på din bil har du inget "behov" av ett vevhusfilter så behåll du original.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

127 Inlägg
4 juli 2008
Hejsan. Jag lånar tråden lite.

Jag ska sätta en catchtank på vevhusventilation för det kommer med en del olja. Röret som går från vevhuset är 20mm och de catchtankar jag kolla på har bara runt 10mm anslutningar. Kommer min motor bli ventilerad tillräckligt då?

Bilen är en Audi A4 1.8TS

Tack på förhand
Ola

Sök