3220
Sök

Vad säger besiktningen om att lägga igen dörrhandtaghandtagen bak?

1 997 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Hej!

Ska eventuellt köpa en 745:a i dagarna och funderade då på att lägga igen dörrhandtagen på bakdörrarna.

Vad säger besiktningen om det? Det är endast på bakdörrarna det är aktuellt och de ska inte finnas någon dold öppnare utifrån. Räcker det att de går att öppna inifrån?

Tack på förhand! smile
// Fredrik

(sökte runt lite på forumet men hittade bara trådar om hur man skulle lösa det med dolda öppningar)

1 997 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Smedhult skrev:
ja inifrån är viktigast, så ja trori nte dom ska säga så mycke.

Okej, hoppas att det är som du tror. För det är bra mycket snyggare o mer stilrent att lägga igen dom.

Någon annan som har besiktat eller vet någon som har gjort det? Vill ju vara säker innan man går lös med svetsen wink

// Fredrik
Senast redigerat av isak90 (7 juli 2008)

Full gas spar tid! ;)
284 Inlägg
7 juli 2008
dom säger ingenting! vet det av ett faktum! min sambo har så på sin honda å min svägerska har så på sim bmw.. dom tycker de e lite besvärligt men mer än så blir de inte! de finns ingen lag mot de! men överväg de ordentligt för de e besvärligt om man ska ha passagerare med sej!// goodis

237 Inlägg
7 juli 2008
Du kan ju höra med han "YeahLow" här på garaget, han har ju en 740 med igenlagdt handtag bak smile

Abaaaaaaaaa

LillNaisarn
7 juli 2008
Bara man kan öppna dörren manuellt från antingen insidan eller utsidan ska det inte vara några problem så förstod jag det då jag hört på SBP.

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
7 juli 2008
Jag fick då en 2a när min bakdörr inte gick att öppna utifrån. Anledningen ill detta var att om bilen börjar brinna eller har krockat, så ska dett vara möjligt för räddnings personal att öppna utifrån, förutsatt att dörren inte är demolerad.

Mvh

461 Inlägg
7 juli 2008
Du kan besiktiga utan yttre handtag, har gjort detta 2ggr nu.
Du måste däremot ha öppningsfunktionen kvar på insidan om du inte lägger igen hella dörren!

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

264 Inlägg
7 juli 2008
Turbomatte skrev:
Jag fick då en 2a när min bakdörr inte gick att öppna utifrån. Anledningen ill detta var att om bilen börjar brinna eller har krockat, så ska dett vara möjligt för räddnings personal att öppna utifrån, förutsatt att dörren inte är demolerad.

Mvh

Senast igår så fick  jag dra ut en polare ur hans bil då han hade voltat.
å jag vetesatan hur d hade gått ifall han inte hade haft dörrhantagen.
då taket var så jävla nertyckt att d inte gick å få in handen genom rutan...
så tänk på d 1 elr 5 gånger innan du lägger igen dörrhandtagen.

1 036 Inlägg
7 juli 2008
kan ju funka med en sk "pop up" .. har kollat en del på pimp my ride hehe tongue

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
7 juli 2008
Mazda RX8 då? Dom måste man ju öppna framdörren för att få upp bakdörren.. hmm
Men en 740 skåp utan handtag bak lutar lite åt likbil, sorry. roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

biatch
58 Inlägg
7 juli 2008
jag jobbar på bilprovningen och det som gäller är att dörrarna skall gå att öppna antingen utifrån eller innifrån. så det är helt okej att lägga igen dem. wink

Saab 9-5 AERO kombi

1 997 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
lucille skrev:
jag jobbar på bilprovningen och det som gäller är att dörrarna skall gå att öppna antingen utifrån eller innifrån. så det är helt okej att lägga igen dem. wink

Okej, det låter ju bra! smile

Men får se hur det blir då det är jag och en kompis som skall köpa. Men jag tror på att det kan bli ganska så läckert. Om jag får som jag vill så blir det nog så iaf. Det är ju lätt att skaffa andra dörrar ifall om att man ångrar sig smile

Tack för alla svar och fyll gärna på med mer! tongue

// Fredrik

Sök