Tjena! Jag är en kille som snart fyller 16 år som vill köpa en bil som jag kan övningsköra och fixa till tills jag blir 18
Det jag undrar är då vilken bil jag ska köpa. Vill ha en bil som har billiga reservdelar som är lätta att få tag på. Vill ha en kul bil till ett lågt pris, max 15 000 kr! Sen så ska den vara lättmeckad!
Kanske lite tråkigt, men en volvo 240/740 är ju rätt driftsäkra... Skulle det gå sönder så finns det ju en enorm tillgång på reservdelar. Bilarna är ju dessutom väldigt lättkörda. När du väl tagit kortet kan du ju sälja den och köpa något roligare.
Min första bil var en Opel Manta B GSI, rätt skoj bil men efterfrågan på reservdelar var så stor att alla delar kom in och vände på bildemonteringarna så det gällde att hålla sig framme...
Ja Volvobilarna har ju billiga reservdelar osv. Annars en golf 2a gti, billiga delar o rolig motor, låg försäkring å skatt med. Brukar inte va så farligt med rost, så den som finns har du ju gott om tid att fixa till..
Kul att så många svarar! Vilken volvo är roligast att ha i min prisklass?
Troligtvis 240. Att köra en 740 är nästan som att köra en pråm. Inte alls kul egentligen.
haha kör både 245 o 740.. o ingen av bilarna e roliga.. men om du ska köpa volvo så ska du köpa turbo annars så händer de inte så mycke!
Turbo är ingen bra grej för en som ska skaffa förstabil då turbo gör den dyrare i försäkring (och drift). Såvida man inte skenförsäkrar men det ska man ju inte göra.
www.blocket.se, och så väljer du att söka bilar och begränsar sökningen till max 15 000kr. Tryck sök. Det är inte svårare än så. Om du har några särskilda frågor om en viss bilmodell kan du återkomma och ställa de här i forumet. Med "tipsa om bil för x antal kronor-trådar" finns det redan mängder av här.
Mvh
"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."