3830
Sök

Lacka lister till Volvo s40, procedur? Tips uppskattas.

Kolm
21 maj 2008
Trådstartare
Hej

Tänkte lacka mittenlisten på min s40, och det jag undrar är hur proceduren ser ut. Vilka steg är det jag ska utföra för att få bästa resultat? Det ska vara samma färg som bilen, ska beställa lack ifrån Volvo, så jag får rätt nyans. Lär väl vara nån speciell lack dessutom om man ska lacka på plast?

När jag ändå har en tråd uppe kan jag passa på att fråga om färg till motordetaljer. Hur ser proceduren ut där? Tänkte lacka i samma färg som bilen återigen på de flesta motordetaljerna, men jag vill att det ska vara blankt dessutom. Nått jag behöver tänka på som är värt att ta upp ? big_smile

28 Inlägg
22 maj 2008
Se till att få den ren, rubba om det ser ut att behövas. sen köper du en vanlig plast primer å sprutar på sen 1-3 lager med lack, sen på med lite klarlack sen är du klar:P

31 Inlägg
24 maj 2008
Hej!

håller nog med förgående talare, rubba upp ytan lite, sedan plast primer, några lager o samma procedur me lack o klarlacken, har du färkod 241? men ska det se snyggt ut så ta bort sidolisten, mkt snyggare.. 

Lycka till nu!

\\ Over and out //
30 Inlägg
6 juli 2008
Glöm inte att rött ofta solbleks fortare.. Jag menar när du beställer färgen.. tongue

45 Inlägg
9 juli 2008
Ta bort listen istället, sitter bara med tejp.... men ta det lugnt bara så du inte skadar lacken

T4-din dröm, min verklighet............

1 634 Inlägg
9 juli 2008
lånar tråden lite wink Måste man köra med plastprimer? Kan man inte bara rubba och spraya över några lager vanligt sprutspackel och sedan gå över med fint slippapper?

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

755 Inlägg
9 juli 2008
kan släppa då.. blir inte snyggt

1 634 Inlägg
9 juli 2008
good_year skrev:
kan släppa då.. blir inte snyggt

ok, då vet jag wink

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sök