3108
Sök

Sveriges lag system

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
10 juli 2008
Med erfarenhet från mina bilinbrott och vad polisen gör åt det så är jag helt på din sida!

I min bil tog snuten tjuvarna på bar gärning men de skyllde på att de bara satt där och värmde sig = åtalet nerlagt. Skrev om det i min blogg då det hände:
http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=17116

Har inget förtroende kvar för polisen.
Senast redigerat av TCG (10 juli 2008)

712 Inlägg
10 juli 2008
Synd att du inte krossa knäskålarna på kraken..

Studerande
727 Inlägg
10 juli 2008
men hallå? han försökte ju sno saker så det är rätt det du gjorde. kunde ha gjort samma sak, han kan inte anmälla dig, du kan ju bara säga att han försökte sno bilsterion

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

Evolution Garage
1 299 Inlägg
10 juli 2008
p-nyhlen skrev:
Han har lagen på sin sida. du skulle ha konfronterat honom först, om han då hade blivit våldsam så kunde du ha handlat i självförsvar.

mmm precis du måste få dig en redig smäll innan får göra något mot personen som snor dina grejer. Så går det till i teorin, inte i verkligheten...

Skulle bankat på honom så mycket du orka, å sen bett en kompis klippa till dig. Så har du ju handlat i "självförsvar" big_smile

Sky´s the limit...

German Engineering
9 083 Inlägg
11 juli 2008
Pinsam lag system vi har

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Diktator
968 Inlägg
12 juli 2008
så, ni föredrar ett land som usa? där du kan stämma vem som helst för istortsätt kolla snett på dig. där du kan stämma din mamma för att du lånade ut 100 kr för två år sedan, eller varför inte stämma cigg bolagen för du själv valt att röka och därmed få cancer, eller som i top gear där dom vart stämda när dom skänkt en camaro 91 som sen visade sig vara en 92, dom vart stämda för det, för dom hade SKÄNKT en bil till en familj som hade förlorat allt i den där katastrofen med orkanen katarina... där är det ett jävla skit lagar.

Kombi-Nation
289 Inlägg
12 juli 2008
Svenska rättssystemet är som en Schweizerost,det finns kryphål överallt !

blacken
12 juli 2008
Brandis skrev:
så, ni föredrar ett land som usa? där du kan stämma vem som helst för istortsätt kolla snett på dig. där du kan stämma din mamma för att du lånade ut 100 kr för två år sedan, eller varför inte stämma cigg bolagen för du själv valt att röka och därmed få cancer, eller som i top gear där dom vart stämda när dom skänkt en camaro 91 som sen visade sig vara en 92, dom vart stämda för det, för dom hade SKÄNKT en bil till en familj som hade förlorat allt i den där katastrofen med orkanen katarina... där är det ett jävla skit lagar.

Dom har ett MYCKET bättre "lagsystem" än vad vi har iallafall.  För där så är individen okränkbar av staten så länge individen rör sig innaför lagens råmärken. Det Svenska nuvarande "lagsystemet" kan man ersätta med ett mynt när som helst,  det skulle vara mycket "rättvisare"  och hederligare än vad som vi har idag..
Senast redigerat av blacken (12 juli 2008)

Sök