2559
Sök

Konstigt fel på min Volvo 740gl -88 b230f

Team MTM
43 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
Kesler skrev:
Riro skrev:
Kesler skrev:

om du har en kontakt med en sladd lr liknande bakom fördelarlocket så har du en hallgivare..annars har du svänghjuls/varvtals givare smile

du har ja en svänghjuls/varvtals givare tongue heter den med andra ord pulsgivare? lr är ja helt ute och cyklar?

den har många namn, men tror du menar impulsgivare?..kostar ialf 308kr på mekonomen wink

ok tongue

3 650 Inlägg
10 juli 2008
alltså Svänghjulsgivare/impulsgivare/varvtalsgivare kostar 308kr på mekonomen tongue

Team MTM
43 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
Kesler skrev:
alltså Svänghjulsgivare/impulsgivare/varvtalsgivare kostar 308kr på mekonomen tongue

då hoppas ja verkligen att de är den smile

3 650 Inlägg
10 juli 2008
Riro skrev:
Kesler skrev:

mm får hoppas på det då..men du sa att man kan köra några kilometer sen dör den? kan du strta och köra direkt efter att den dött?

Team MTM
43 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
Kesler skrev:
Riro skrev:
Kesler skrev:

mm får hoppas på det då..men du sa att man kan köra några kilometer sen dör den? kan du strta och köra direkt efter att den dött?

ne den är sten död sedan senaste åket på 4km hmm den starta bara när ja fick i ett nytt relä ah 4 km alltså hmm

Team MTM
43 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
Har hittat felet på min bil min tankpump är död och df startar den inte lr pumpen suger jävligt dålig för att den startar när de är upp pallad i fram men inte när den står jämt smile så då är probletet snart löst hoppas ja, bara problemet att få ut pumpen ur tanken men de löser sig nog smile

Team MTM
43 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
vet någon vad som gör att min bil käkar reläer (de som sitter på expansionskärlet) ?
Senast redigerat av Riro (14 juli 2008)

10 287 Inlägg
14 juli 2008
Kortis i kabelhärva har jag varit med om förut

/Göran

Riro skrev:
vet någon vad som gör att min bil käkar reläer (de som sitter på expansionskärlet) ?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Team MTM
43 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
Sharky skrev:
Kortis i kabelhärva har jag varit med om förut

/Göran

Riro skrev:

De tackar ja för ska leta efter trasig kabel där fukt och dyl. kan komma in smile

Sök