2907
Sök

Testa Baslåda

16 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
Hej, jag fick en baslåda av en kompis för ett tag sedan och nu vill jag kolla så den fungerar. Har kollat högtalaren och den fungerar men vill även testa slutsteget såklart. Jag har ingen bilstereo att testa den på så hade bara tänkte testa den i datorn (kanske en dum ide?). Men för att steget skall starta måste jag ju koppla in REM men finns det något sätt så jag kan få så steget att starta?

Hur fungerar det med den REM kontakten egentligen har inte så stor koll? är det någon typ av brytare så när den blir spänning satt så sluts en krets så själva steget får spänning?
Senast redigerat av Bryngel89 (16 juli 2008)

801 Inlägg
16 juli 2008
Steget måste nog kollas i en bil, om du inte har en strömomvandlare. REM som du pratar om kallas för remote om du inte visste det, och det är bara signalström i den kabeln. när stereon i bilen startar skickas en signal genom remotekabeln där stereon säger till steget att nu är jag på, det ska du också vara. om du kopplar in det i nån kompis bil, så se till att du inte glömmer jordningen.

730 Inlägg
16 juli 2008
som ovanstående säger, Remoten är endast en signal kabel och ska du koppla in bara för att testa så dra en vanlig plus kabel till plus och så tjuvar du från den och sätter på remoten så skall det starta wink

Fölkesberg Racing =)

16 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
Ok, tack för svaren får testa det någon dag smile
Senast redigerat av Bryngel89 (17 juli 2008)

Sök