3219
Sök

Cd-spelaren "glömmer bort" inställningarna när man startar om bilen.

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
Jag har en Sony CDX-M770 cd spelare i Monzan
http://www.ciao.se/Sony_CDX_M770__673452

och när jag ställer in allt, bas, diskant, mellanregister m.m och stänger av bilen och startar om, så är allt nollställt.
Vad kan det vara? Har hört att man bara behöver koppla om en sladd på baksidan men vilken kabel är det isåfall.

Bilen är för tillfället på totalrenovering och jag kan därför inte bifoga några bilder på baksidan.

Grymt tacksam för hjälp av någon kunnig.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

71 Inlägg
19 juli 2008
Det stämmer det där med kablar på baksidan!
det finns två ström kablar, den ena är den konstanta 12v kabelen som man alltid har ström i och den andra är den som styrs via tändningen, kommer inte ihåg färgen på kablarna men misstänker att ena e röd och den andra gul. kolla så att båda är rätt kopplade och om stereon inte stängs av när du stänger av tändningen ska du skifta på kablarna

Hoppas det hjälpte något

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
Hur menar du med att den ska stängas av när jag stänger av tändningen? :S

Den stängs av när jag stänger av bilen och drar ur nyckeln.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

71 Inlägg
19 juli 2008
okej då är ena kabeln rätt kopplad, kolla nu om den konstanta 12v kabeln är kopplad rätt! om du har manualen till stereon så är jag säker på att det finns en bild som förklarar hur du kopplar

Fattig student
1 282 Inlägg
19 juli 2008
Den gula kabeln måste ha konstant ström då den är till minnet..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
Fan att jag inte har bilen här, då kunde man kuta ner och fota och kolla hur det ser ut på baksidan.
Har ingen manual då jag köpte den begagnad av en kille nere i grekland.
Men tack som fan för svaren. Blir att koppla in den gula till konstant ström.

Så med andra ord så ska två st strömkablar kopplas till stereon? En som kopplas bort när bilen stängs av, och en som är kopplad till minnet och får ström hela tiden.
Rätta mig om jag har fel. smile

&#917;&#955;&#949;&#965;&#952;&#949;&#961;&#943;&#945; &#942; &#920;&#940;&#957;&#945;&#964;&#959;&#962; !

71 Inlägg
19 juli 2008
stämmer ganska bra tycker jag big_smile

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
19 juli 2008
Koppla ihop Gul & röd = Taddaaa. din problem e borta till 98%

C H E V R O L E T <3

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
Annars kör jag bara bilen till BRL så får dom kika på två minuter. wink
Tack för alla svar.

&#917;&#955;&#949;&#965;&#952;&#949;&#961;&#943;&#945; &#942; &#920;&#940;&#957;&#945;&#964;&#959;&#962; !

982 Inlägg
19 juli 2008
den gula ska dras direkt till batteriet

Licens Svetsare
219 Inlägg
19 juli 2008
röd till täningen eller något som bryter strömmen när du stänger av bilen och gul till direktström eftersom den är till minnet

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
19 juli 2008
Jag har kopplat gul direkt på konstant som vanligt men även den röda fast genom en brytare så jag kan spela med tändningen av, mer info finns i mitt galleri smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Ser värden genom sidorutan. =)
102 Inlägg
19 juli 2008
Svensson skrev:
röd till täningen eller något som bryter strömmen när du stänger av bilen och gul till direktström eftersom den är till minnet

Stämmer koreckt, kan inte bli ett enklare svar.. wink

Volvo = Jag rullar, vilket det är på hjulen eller taket... =D

Sök