Har du motronic styrsystem? Där kan du inte ställa tändningen för hand utan där är det knackningssensorn som ställer den. Om den inte riktigt går på alla cylindrar är det redan från början när du startar bilen lr? isf kan kammen ha hoppat någon kugg så när bytte du kamremmen senast? Det där med att du kan gasa upp den till 3000 varv o sen dör den lr? det kan också bero på att den får för lite med bränsle o då kan det vara bränslefiltret som behöver bytas. om det är som värst kan det vara LMM som är trasig om dn går ojämnt på tomgången och dör på gas på drag och sånt så testa med att rycka den kabeln till LMM:en så ser du om den är hel för det blir skillnad på hur bilen går isf. De kan vara en orsak till att den får för fetbränsleblandning men de ser du ju på tändstiften.
Men om du har jetronic styrsystem och har en nyar modell på bilen har du ju en "felkods dosa" de är ju bara att de kör en felkods test så säger ju den till vad som är trasigt o sånt. om du nu har en sådan dosa
Har en Prelude från 88, så någon nyare model är det inte, men den startar på vad vi tror är 2 cylindra. Det går inte att gasa alls, jag kan trycka ner gasen försiktigt (kanske 5% av full gas) och få bilen att rulla och sen köra den på växlarnas tomgång upp till 50 km, men ganska snart (max 200 meter) så måste jag sakta växla ner igen innan den slutligen dör. Försöker att inte köra den alls. Just nu sitter orginalstyrdosan på. Har en Honda orginalstyrdosa till, till samma årsmodell som min, men den med svängande bakhjul, Men motorn ska vara exakt samma. Men vet ej om det är felet. Jag vet inte nar kamaxeln senaste byttes (har bara ägt bilen i 2 månader), men den ska ändå bytas. Har även tänkt ta bort insprutet helt och koppla på 4 st Yamaha R1 förgasare för att få bättre tryck i bilen. Tror du att det kan lösa problemet? Tror inte det beror på att den får för lite bensin, för den drog nästan 2/l milen innan den la av.
Vad är LMM för något förresten???
Senast redigerat av Soligberg (27 juni 2008)