2873
Sök

blockets försäkring

25 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Gäller kamremsbyte, vattenpump, att kamberns vinkel inte stämmer och att instrumentpanelen är trasig vid blockets försäkring? om man bytt sakerna på en bilverkstad som är godkänd?

25 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
ja det har jag, men står inte se exakt där. ringde till försäkringsbolaget och hon sa inte att det inte gällde. men tänkte om någon varit med om samma problem och fått det bytt på deras bekostnad?

2 924 Inlägg
25 juni 2008
Okej, jag har väldigt svårt att tänka mig att sånna saker går på den försäkringen, då skulle nog inte försäkringen vara så billig...

~ Life is short, have FUN! ~

244 Inlägg
25 juni 2008
_Calibra_ skrev:
Gäller kamremsbyte, vattenpump, att kamberns vinkel inte stämmer och att instrumentpanelen är trasig vid blockets försäkring? om man bytt sakerna på en bilverkstad som är godkänd?

står ju klart o tydligt: gäller för plötsliga fel på bilens elektriska och mekaniska delar. Undantaget är befintliga fel på bilen samt de fel som upptäcks i samband med genomgång av besiktningsprotokollet som fylldes i vid överlåtandet av bilen.

Instrumentpanelen var den trasig vid köp?

25 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
ja det var den, men försäkringen gäller inte p.ga. jag skrev mitt namn som köpare av bilen på pappret som tillhörde försäkringen, sen så står bilen på morsan och det går inte ihop hos försäkringsbolaget.

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 juli 2008
_Calibra_ skrev:
ja det var den, men försäkringen gäller inte p.ga. jag skrev mitt namn som köpare av bilen på pappret som tillhörde försäkringen, sen så står bilen på morsan och det går inte ihop hos försäkringsbolaget.

Då är ju problemet löst och läxan lärd?  så kan vi fortsätta med motorrelaterade diskussioner i motorforumet smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
22 juli 2008
_Calibra_ skrev:
ringde till försäkringsbolaget och hon sa inte att det inte gällde

behöver man säga mer?

Sök