Tåligt högtalargaller plåt/stål?

timebandit
22 juli 2008 · 205 Inlägg

Jag behöver rätt akut ett 12" högtalargaller i stål/plåt. Det får inte vara öppet/maskor med större hålrum än 10-20mm. Måste ha ett tåligt galler som tål att belastas pga hund.
Hunden tryckte precis in mitt MDS galler men som tur var klarade sig elementet.
Kan tillägga att det är en medelstor/stor hund på 40kg. Så en 15-20kg borde det nog behöva klara antar jag...

Någon som har lite tips?

Volvo V70 1998
Pioneer DEH-P9800BT
DLS CAD 11 / Pioneer TS-W1241D 12" x 2
Nisse-h
22 juli 2008 · 202 Inlägg

Titta på biltema.

timebandit
22 juli 2008 · 205 Inlägg

@Swedenrockers: Det svaret uppskattas inte. Det var inte ens roligt när man vill ha hjälp. Låt bli att svara om du inte har nått konstruktivt att skriva. Tack.

Biltema, Jula, Micro m.m har bara dem vanliga gallrena med fästen som inte tål nått dessvärre...
Mailade Nardik.se och det tåligaste dem hade är ett DLS galler så jag får väl åka till DLS å kolla på detta till att börja med...

Volvo V70 1998
Pioneer DEH-P9800BT
DLS CAD 11 / Pioneer TS-W1241D 12" x 2
Nisse-h
22 juli 2008 · 202 Inlägg

timebandit skrev:
@Swedenrockers: Det svaret uppskattas inte. Det var inte ens roligt när man vill ha hjälp. Låt bli att svara om du inte har nått konstruktivt att skriva. Tack.

Biltema, Jula, Micro m.m har bara dem vanliga gallrena med fästen som inte tål nått dessvärre...
Mailade Nardik.se och det tåligaste dem hade är ett DLS galler så jag får väl åka till DLS å kolla på detta till att börja med...

Titta här.
http://www.dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_231

Losgard
22 juli 2008 · 1 688 Inlägg

Är du någorlunda svets-kunnig så kan du göra ett själv, ett heltäckande.
Kanske inte det svar du sökte, men du får ett med garanterad bärighet.

Annars tycker jag att du ska gå in i en ljudbutik och köpa galler till pa-högtalare, dom brukar vara av modell kraftigare och grovmaskade.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
TT-Avant
22 juli 2008 · 6 851 Inlägg

timebandit skrev:
Jag behöver rätt akut ett 12" högtalargaller i stål/plåt. Det får inte vara öppet/maskor med större hålrum än 10-20mm. Måste ha ett tåligt galler som tål att belastas pga hund.
Hunden tryckte precis in mitt MDS galler men som tur var klarade sig elementet.
Kan tillägga att det är en medelstor/stor hund på 40kg. Så en 15-20kg borde det nog behöva klara antar jag...

Någon som har lite tips?

Nu vet jag inte hur du har i din bil..
Men jag har såhär i mitt bagage..där kan man lätt sätta sitt egna knä utan att något händer.
Väger själv runda slängar ca:80kg..

http://www.garaget.org/?car=19283&image=691597

PS: Rostfritt galler i 2mm som är hålstannsat...klarar mycke tyngd.

Senast redigerat av TT-Avant (22 juli 2008)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang