På mina sommarfälgar sitter det däck som är 195/60 R15 (88H)
Och på mina vinterfälgar sitter de däck som är 185/65 R15 (880)
Och nu vill jag ha nya sommardäck på vinterfälgarna.. frågan är om man kan sätta på mina vinterdäck på sommarfälgarna?..och sommardäcken på vinterfälgarna.. för sånnafall behöver jag bara köpa 2 nya sommardäck. (vinterdäcken är nya)
Eller orkar man sko om dom varje sommar/vinter.. Och sånnafall.. mår gummit dåligt av att man skor om dom?
någon som förstår min frågeställning.. ? annars fråga ;D
Klinchen på däcket tar ju stryk varje gång man kränger om ett däck. så det är väl inte o rekomendera o göra det varje vår/höst. Och svaret på din fråga är: ja det går fint o flytta däcken och sommar däcken på vinterfälgarna och vice versa. då det är ungefär samma rullomkrets på däcken. och bredd på däcken. sen vet ja ju iofs inte va du har för bredd på fälgen.. Men det ska gå fint iaf..
Klinchen på däcket tar ju stryk varje gång man kränger om ett däck. så det är väl inte o rekomendera o göra det varje vår/höst. Och svaret på din fråga är: ja det går fint o flytta däcken och sommar däcken på vinterfälgarna och vice versa. då det är ungefär samma rullomkrets på däcken. och bredd på däcken. sen vet ja ju iofs inte va du har för bredd på fälgen.. Men det ska gå fint iaf..
hm.. men jag tror vinterfälgen är 6".. och dom andra 5" lr nått.. då går de inte va ?;/