3440
Sök

Hjälp angående montering av sportstolar!

GL77
21 juli 2008
Trådstartare
Hej!

Jag har köpt mig en hel inredning från en GOLF GTI IV, jag ska nu montera framstolarna i min bil, de lär ju inte passa direkt på mitt underede, så det måste väl byggas om på något sätt.

Min fråga är nu följande:

* Finns det någon här som har gjort detsamma, & kan förklara hur man går tillväga?

* Finns det bilder på exempel osv, när ni gjorde det?

* Vad är det som ska göras?

Bilen jag har är en SEAT CORDOBA -99

Inredningen som ska monteras in är en RECARO inredning från en GOLF 4:a.

Tacksam för seriösa svar!

/Gustav
Senast redigerat av G-POWER (21 juli 2008)

106 Inlägg
21 juli 2008
Tja. Jag har bytt ut till sportstolar i min truck å de va int alls svårt. Tog bara 2 st plattjärn, borrade hål där hålen i golvet på bilen va, åsså svetsa fast plattjärnen på stolarna. Är nog helt annars på din bil, men de va så ja gjorde på min iaf. xP

Just me.

GL77
21 juli 2008
Trådstartare
Okej, ja det verkar ju vara enkelt smile

Men jag skulle vilja få kontakt med någon som har gjort det på en SEAT eller VW.

Söker fortfarande svar... roll

GL77
21 juli 2008
Trådstartare
Ingen annan med tips?!

735 Inlägg
21 juli 2008
Har inga tips men ibiza/cordoba delar mkt med vw polo, bland annat bottenplattan. Känns därför som golfstolar kan bli lite för stora... Säker på att någon gjort denna operation?

GL77
22 juli 2008
Trådstartare
Det finns folk som har satt in dessa stolar & även andra sparco rally stolar, så plats finns det.

Men jag undrar fortfarande, hur man gör med fästanordningen mellan stolen & underredet som sitter i golvet på bilen. Någon här med erfarenhet av det?

1 174 Inlägg
22 juli 2008
tvivlar på att du får ett bra svar här, kolla om du hittar någon på gorg å fråga personligen?

GL77
22 juli 2008
Trådstartare
Akka skrev:
tvivlar på att du får ett bra svar här, kolla om du hittar någon på gorg å fråga personligen?

gorg?

Toker
491 Inlägg
22 juli 2008
hitta slitna orginalstolar och ta underredet från dom och svetsa dit nya fästen för nya stolarna..  enklast och snabbaste sättet tror jag

Toker Jr 081102

GL77
22 juli 2008
Trådstartare
Supratok skrev:
hitta slitna orginalstolar och ta underredet från dom och svetsa dit nya fästen för nya stolarna..  enklast och snabbaste sättet tror jag

Ska jag ta fästena från mina gamla stolar menar du lr?

881 Inlägg
22 juli 2008
G-POWER skrev:
Supratok skrev:

Ja, eller så köper du andra på nån bildemontering smile

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
22 juli 2008
G-POWER skrev:
Akka skrev:

gorg?

Humm, maybe.... Garaget.org!

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

GL77
22 juli 2008
Trådstartare
PlumCrazy skrev:
G-POWER skrev:
Supratok skrev:

Ja, eller så köper du andra på nån bildemontering smile

Ja det kan man ju göra, så säljer jag av den gamla inredningen till någon bättre behövande smile

GL77
25 juli 2008
Trådstartare
Nu är RECARO inredningen till salu, vart för mkt jobb med allt. Letar därför efter en colour concept inredning istället som har suttit i en POLO GTI.

68 Inlägg
25 juli 2008
när jag bytte stolar satte jag på underredet och ställde den på golvet så den passade ett orginal hål sen borrade jag nya på dom andra hörnen, sen i med skruv och mutter underifrån.. funka fint

GL77
25 juli 2008
Trådstartare
Jo, men detta är originalstolar från en GOLF GTI IV. Men nu ska dem säljas för ngt nytt projekt.

2 123 Inlägg
25 juli 2008
G-POWER skrev:
Jo, men detta är originalstolar från en GOLF GTI IV. Men nu ska dem säljas för ngt nytt projekt.

Palla ge upp, bara att ge sig fan på att stolarna ska in, vet inte hur mkt vi höll på med stolarna till min bil.
Tog säkert 50h innan vi var klara och framför allt nöjda.

GL77
26 juli 2008
Trådstartare
Jo men det ska finnas tid, det var annorlunda förr då jag hade tid... Men nu är det annat som har tagit över wink

Sök