26 juli 2008
Trådstartare
Hej
fick ett underligt fel nu idag när jag skulle sätta i baslåda i bilen *Mitsubishi Eclipse* Så när jag var klar så skulle jag starta bilen, men fan fick jag för det, den står & tuggar på startmotorn hela tiden, vill inte tända alls, Har testat att byta ECU enheten, för jag vet att jag hadt problem med den gamla, men den är bytt, & det lukta inge syra eller nått från boxen som jag bytt till, så det var de inte, testa kolla tändkablarna, inget fel.. vet att check engine lampan tändes tidigare idag innan, & drog ut felkod på den & det var oxygen sensor nr: 11 på Eclipse. drog ut den & satte i den igen, kontakten, & lät pluskabeln vara av i ca 30 sec, då slocka lampan & allt var frid & fröjd, men så efter jag inmstallerat baslådan så vägrar den starta, vet inte vad som hänt, men nått skumt är det, jag kolla tändstiften också, bytte dom för någon dag sen, & så så är dom lite blöta & luktar bensin, men kanske har med att man står & nöter bilen på starten eftersom den inte startar, oförbränd bensin ? aa jag har f*n ingen aning.. skulle vara tacksam för hjälp, om någon kan ha någon ide ?
Glömde säga att jag EJ får nå felkoder nu när bilen inte startar, vilket är konstigt enligt mig ? Men fanskapet startar inte..
OBS, har testat med startgas, funka EJ..
tacksam för svar
hejjs
Senast redigerat av Eclipse-GS (26 juli 2008)
M-Power