9 december 2007
Trådstartare
Har precis bytt turbo på min celica till en beganad lite större modell. har monterat den och bilen går underbart mycket fint.. har haft bilen avställd ett bra tag,har haft den i kall garage. När jag startade den och prövkörde med nya turbon så märke jag att den vit rök väldigt mycket, det gick dock senare bort när den var varm så jag antar att det är helt normalt och att det bara var kondens ( myket fuktigt i luften den här dagen )
Senare när bilen var varm och jag stog på tomgång så ryker inte bilen något så jag testar att gasa upp den rejält så den dumpar skapligt ett par gånger. efter varje gång bilen har dumpat så kommer det pustar med vitrök ur avgassystemet inte otroligt mycket men lite, så jag antar att det är turbon som är lite sliten? har kollar topplockspackingen och det är inget fel på den,bilen går väldigt bra i övrigt.. så om det nu är turbon som är sliten är det värt å byta den direkt eller är det okej att köra med den tills den är helt slut eller kan det skada något annat ??
MVH