Är sugen att veta lite vad ni tycker om mina idéer som jag tänkte sätta i verket. Har tänkt att skjuta upp fälgköpet till våren då det inte är speciellt lång tid kvar tills vintersulorna. Hur som helst.
Har tänkt att satsa på interiören och då menar jag elektroniskt till stor del.
Min planer i nuläget ser ut som följer:
Neonrör (Installerat)Under framsätet som pekar bakåt samt vid pedaler och passagerarsidan.
Tunn neonslinga (Leverans inom 3 dagar)Fästa vid instegslisten (från pedaler till baksätet resp. andra sidan)
Byta kupedioder (Leverans inom 3 dagar)Har beställt 2st blåa dioder att ersätta bagagebelysningen med. Samt 2st röd för att ersätta den vida belysningen vid fötterna fram.
Installera diverse mätare (Leverans av voltmätaren inom 2 dagar)Ska monteras på A-stolpen.
MonteringNeonrören är installerade, strömkabeln är dragen från batteriet och jag har satt en brytare brevid dimljusknapparna (ser ganska naturligt ut). Jag har tänkt att koppla neonslingorna till den brytaren också.
FunderingarDå jag inte har chippat bilen eller gjort något med motorn alls så känns det lite B att installera turbomätare osv. men ser helt klart snyggt ut att ha ett par mätare på a-stolpen,
Men då uppstår fråga, tycker ni jag ska nöja mig med voltmätaren till att börja med eller ska jag trycka på 3 mätare och isf vilka?Jag kom på idéen att koppla neonslinga på ett sådant sätt att den blinkar till musiken som rören gör, men
tror ni det kan bli för mycket blinkande? Siktar på att ha en hyfsat stilren kupé hur konstigt det än låter. Därför har jag gömt alla kablar så gott det går, och så länge man inte letar efter kablar så synd ingenting. När jag gör någonting så gör jag det ordentligt.
Utöver de frågorna så behöver jag lite tips om vad jag kan göra mer med bagagen:
I dagsläget så sitter det en 12" kenwood baslåda och ett 350W-steg (monterat på ryggstödet). Det vore roligt att göra något skoj där I övrigt, skulle va roligt om ni har något roligt tips. Är inte rädd för att göra lite demontering så länge det inte rör sig om dörrsidor eller större kåpor.
Hoppas det inte är för mycket att läsa