3098
Sök

kan man göra en saab 900 GL lite svårare att stjäla?

2 118 Inlägg
4 mars 2008
Phaetoon skrev:
Jag skulle helt klart montera dit en avtagbar ratt. Vem tusan kan köra en bil utan ratt liksom?

har du inte sett "roliga bilister" videon här på gorg? ett fälgkors och lite tejp fixar biffen big_smile

D.i.l.l.i.g.a.f

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
4 mars 2008
Snapoff ratt, ha 2st strömbrytare varav ena plus och andra minus, dölj den om montera ena i hanskfacket och andra under stolen?

Sen kan man även sätta en kran på soppa slangen om man trotts det skulle få igång bilen, så nära motorn som möjligt så den dör fort...

Vill man yttligare försvåra så kan man bygga ett system som låser kryckan, gas, koppling samt broms pedalerna i neutralt/låst läge.

Den idioten som rullar iväg med den bilen bör ha en släpkärra eller veta vad allting gör/sitter smile
Lycka till!
//Johannes

Rock'n Roll

5 710 Inlägg
5 mars 2008
Billigast är nog att köpa sig en "fusklarmdiod", bygga om den och sänka ned den mitt i panelen (så man inte det att det är en fusk) och leta reda dekaler från ett äkta larm.
Kan nog avskräcka en och annan från att ta sig in.
Bryter de sig endå in är dold brytare till tändsspole eller bränslepumprelä en bra och billig lösning som kan hindra de att få iväg bilen.

OT: Kompisen blev av med sin 900 igår......mitt på dagen.

MVH Jonas
..............

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 mars 2008
Jag kör larmat med kross sensorer i rutorna, tre startspärrar och annat gott, men detta var visst inget alternativ.

En löstagbar ratt kostar nog lika mycket som ett hyffsat larm, så hellre satsar man på larmet + en brytare till tändningen.

Ibland kör jag även så att jag tar och lyfter bort tändkabeln som går från spolen till fördelaren, utifall någon hade tagit reda på vad jag har för larmsystem och vet hur den går att överlista.

säkerhet på hög höjd, lol, har även avtagbara extraljus så ingen jävel tar dom, iofs ska dom först in i garaget :p

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 mars 2008
te_wik skrev:
Jag kör larmat med kross sensorer i rutorna, tre startspärrar och sensorer i dörrar, motorhuv, bagagelucka, och tanklock, det skulle inte förvåna mig om det satt en i takluckan också :p
, men detta var visst inget alternativ för dig.

En löstagbar ratt kostar nog lika mycket som ett hyffsat larm, så hellre satsar man på larmet + en brytare till tändningen.

Ibland kör jag även så att jag tar och lyfter bort tändkabeln som går från spolen till fördelaren, utifall någon hade tagit reda på vad jag har för larmsystem och vet hur den går att överlista.

säkerhet på hög höjd, lol, har även avtagbara extraljus så ingen jävel tar dom, iofs ska dom först in i garaget :p

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Smålänning
7 883 Inlägg
5 mars 2008
5-dörr?
Sätt en brytare på "pinnen" innanför en bakdörr så att det inte går att starta bilen förrän den dörren är upplåst smile
Sen har du en till dold brytare nånstans.

Själv funderar jag på att koppla så att man måste ha vredet på läget för defroster för att startmotorn ska gå runt + en annan brytare någonannanstans.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

801 Inlägg
5 mars 2008
skulle rösta för den dolda strömbrytare, eller två st tongue

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
7 juni 2008
jupp det funkar ju!(har inte prövat)
NJ_ skrev:
Phaetoon skrev:
Jag skulle helt klart montera dit en avtagbar ratt. Vem tusan kan köra en bil utan ratt liksom?

har du inte sett "roliga bilister" videon här på gorg? ett fälgkors och lite tejp fixar biffen big_smile

Erik H

Sök