3768
Sök

Vem äger bilen? BAnken eller du?

Rebel with a cause
224 Inlägg
2 augusti 2008
#41
Det är roligare att amortera än att reparera wink

OLAGBG
596 Inlägg
2 augusti 2008
#42
Jag äger mina bilar själv... varenda korvöre är intjänad genom vita jobb (förutom inköpet av opeln) hehe den va bara svarta pengar hihi smile jobbar te sjöss har sina fördelar hehe haha smile
Men inga lån här inte på bilarna.

Kostar att ligga på topp så säga

OLAGBG
VOLVO

310 Inlägg
2 augusti 2008
#43
SOLFILM skrev:
Fördelen med ett hus är ju att man förhoppnings vis går med vinst på det vid försäjlning!!
Och varför gå och betala till en som hyr ut en Lägenhet, när du lika väl kan ha ett hus och betala till dig själv, oftast lika summor på att betala hyra som att ha ett eget hus"
Ett hus går aldrig med vinst! För medans ditt egna hus ökar i värde gör alla andras det också.


21 Inlägg
2 augusti 2008
#44
Det är mamma bil hmm Jag betalade för den.


508 Inlägg
2 augusti 2008
#45
det är min mor som äger bilen, jag har betalt den för egna ihop-jobbade pengar.... men mor står på den eftersom man fortfarande går i skola...

Försöker iaf
12 817 Inlägg
2 augusti 2008
#46
hmmm....... lånar du till en bil och det  v ill sig så illla att du inte kan betala tillkaka, så tar bna banken din bil, så enkelt är det. Tycker inte att man kan äga en bil om det är ett lån som har köpt bileen,

Ägen man något, så har man antingen betalar flr det med EGNA pengar, eller fått det.
That`s it.

Visst, många tkr att jag inte äger A100` an, för att den står i farsans namn,
men det har ingenting med det att göra
jag har köpte den för egna pengar, sen att den stårt i farsans a namn e ju för att få billigare försäkring :p

MNhv Yommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

3 182 Inlägg
2 augusti 2008
#47
Banken äger halva bilen andra halvan äger jag.

Teddan
2 495 Inlägg
2 augusti 2008
#48
te_wik skrev:
hmmm....... lånar du till en bil och det  v ill sig så illla att du inte kan betala tillkaka, så tar bna banken din bil, så enkelt är det. Tycker inte att man kan äga en bil om det är ett lån som har köpt bileen,

Ägen man något, så har man antingen betalar flr det med EGNA pengar, eller fått det.
That`s it.

Visst, många tkr att jag inte äger A100` an, för att den står i farsans namn,
men det har ingenting med det att göra
jag har köpte den för egna pengar, sen att den stårt i farsans a namn e ju för att få billigare försäkring :p

MNhv Yommy
hur är det med hus då???

klart som f*n at man äger sin bil även om man har lån på den, banken har inget med bilen att göra så länge du betalar din amortering och ränta

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Administratör
2 978 Inlägg
2 augusti 2008
#49
Den här tråden har varit uppe minst 2ggr innan och jag ser ingen anledning till denna repetition.

En kopp av den svarta såsen...


Sök