3914
Sök

H&R Fjädrar saab 9-3 aero-01. VILL HA MER SVAR!

8 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
Tjena kör en Saab 9-3 aero -01.. Chassiet har gått 9400mil. big_smile
Tänkte sätta på ett par H&R fjädrar men vet inte om det är lämpligt att sätta på dom när orginal dämparna har gått 9400mil. Visst ägaren innan mig var 60 + så den är lungt körd 7000mil.smile
Speedparts säger så här :

" Originalmonterade stötdämpare har sällan en livslängd på mer än 10 000 mil med full effekt, så om dina nuvarande stötdämpare rullat längre bör du fundera på att byta dessa samtidigt, för att bespara dig extra
arbete, och få bästa möljiga väghållning i din bil.

Om du använder slitna stötdämpare tillsammans med nya fjädrar, så kommer fjädrarnas livslängd
att bli mycket kortare än normalt eftersom hjulen då studsar mot vägen och fjädrarna får jobba
mycket hårdare.

Jag har kikar runt lite på medlemara här på garaget ser att det är många som har skaffat bara H&R fjädrar, har ni bytt orginal stötdämpare samtidigt ?

Är sugen på Koni dämpare och powerflex bussningar men är inte sugen på lägga ut mer pengar på saaben eftersom den totalrasa vid 8700mil.

Vad tycker ni jag ska göra? 
Mvh
Senast redigerat av skoogward (5 augusti 2008)

Honda

2 164 Inlägg
5 augusti 2008
Jag tycker du ska satsa på dämpare med om du nu ska sänka bilen sen så måste du höja motorn med om du ska sänka bilen. Finns plattor att köpa på speedparts under sportfjäder satser till din bil.

MVH

F

8 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
jo ja vet fick med det när jag köpte fjädrarna.. får se hur allt blir

tack ändå:)

Mvh

Honda

Sök