2475
Sök

Motorstopp!

46 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
Hej,

bilen går igång vid start men inom några sekunder får jag motorstopp. Förut har jag trott att det berott på gasreglaget och att jag har för lågt varvtal vid tomgångskörning, men det verkar inte vara det.

Till de kunniga:

Så här går det till, om jag varvar lite med motorn så lyckas jag hålla den levande och igång, men så fort jag trycker ner gaspedalen och håller den i ett fast läge, så ökar varvtalet först(självklart) men sen dalar detta sakta ner igen (i någon slags pulserande rytm) tills jag får motorstopp ännu en gång. För att hålla motorn igång måste jag alltså "pumpa" försiktigt med gaspedalen om och om igen, men så fort jag lyfter foten från gaspedalen så får jag motorstopp. Detta gör desssutom att jag inte kan använda bromspedalen (haha?roll) då höger fot måste stå på gaspedalen om jag inte önskar motorstopp igen.

Någon som vet vad det kan vara? Tips, råd, funderingar?

Administratör
11 915 Inlägg
6 augusti 2008
Försök och formulera en tydligare och mer informativ rubrik så ökar chansen att du får den hjälp du behöver, och chansen att du får tråden låst pga otydlig rubrik minskar.

Rubriksanvisningarna hittar du här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18176

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

511 Inlägg
6 augusti 2008
Vad är det för bil?

Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!

46 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
ZamiX,

en mazda 121, gammal som bara den. Har gått felfritt förut men nu säger den ifrån.

9 108 Inlägg
6 augusti 2008
Och rubriken står kvar trots tillrättavisning... Hänvisar till Chrizz' inlägg och låser. För att ändra rubriken är det bara att trycka på redigeraknappen i förstainlägget, mvh.

Sök