2743
Sök

Slutsteget går i protection?

173 Inlägg
31 juli 2008
Trådstartare
Hej, jag har då ett slutsteg till mina 2x10or.. jag spelade lite för högt , så hamnade slutsteget i protection..

Röd lampa, men sen ibland grön -> då går basarna igång poff 1sek, sen protection igen..

Jag har testat sänka till typ volym 3-6 , samma sak där..

Någon som vet hur man får slutsteget att fungera igen? eller är de sönder??

98 Inlägg
31 juli 2008
Prova att koppla ur basarna och se ifall steget startar som det ska,
låter som du har en kortslutning i någon av basarna

812 Inlägg
31 juli 2008
kan lika gärna vara att basarna är för kraft fulla för steget. så hände de med mina 12" med rockford steg så ja kopplade bara in ena å då gick de bra

man lever bara en gång..

173 Inlägg
31 juli 2008
Trådstartare
pimpad740 skrev:
kan lika gärna vara att basarna är för kraft fulla för steget. så hände de med mina 12" med rockford steg så ja kopplade bara in ena å då gick de bra

okejokej.. ja slutsteget är 600watt, o basarna är "800rms watt / 1600watt max.. men eftersom de fungerade till 22volym.. så.. ja, varför kan den inte typ "starta om sig" och börja fungera till 22volym igen?

173 Inlägg
31 juli 2008
Trådstartare
AnderssonM skrev:
Prova att koppla ur basarna och se ifall steget startar som det ska,
låter som du har en kortslutning i någon av basarna

hmm, men asså basarna fungerar.. "när steget blir grönt" så hör man poff, i båda basarna.. ska testa dra ut basarna o kolla om slutsteget typ blir grönt? vad är de då ?..

slutsteget är 600watt, o basarna är "800rms watt / 1600watt max.. men eftersom de fungerade till 22volym.. så.. ja, varför kan den inte typ "starta om sig" och börja fungera till 22volym igen?

173 Inlägg
31 juli 2008
Trådstartare
940_Hardstyle skrev:
Har du bra jordat?

hmm, de har ju fungerat innan?.. och ja.. hände när jag höjde till 28.. men sänkte ju direkt, men då hamnade den i protection, måste ju finnas nåt knep att få bort protection :S? eftersom jag har sänkt volymen till 3-5 och ändå protectar den.. hmm ?

173 Inlägg
31 juli 2008
Trådstartare
Jag gick precis till bilen och kopplade ur basarna (bara högtalar kabeln).. den var fortfarande i protection, (ibland grön)..

Sen kopplade jag ur dom blåa kablarna från stereon (det är 2röda-2blåa) kopplade ur 2röda , då går steget GRÖNT, sen kopplar jag in de 2röda igen.. då går steget i protection igen (fast jag inte har basarna ikopplade ens)

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
31 juli 2008
Kolla jorden.
Ta bort slipa och skruva dit igen.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

173 Inlägg
8 augusti 2008
Trådstartare
BMTech skrev:
Kolla jorden.
Ta bort slipa och skruva dit igen.

hittade felet big_smile... jag går ju el som tur är.. plockade isär slutsteget.. så var de en komponent som var bara i med "ena benet" i moderkortet eller vad de kallas smile la i de igen.. så funka de perfekt big_smile.. haha wink spelade nog lite för högt så benet flög loss tongue..! nu har jag slutsteget upp o ner så komponenterna kommer rakt.. och inte "uppe på taket o ner" så dom kan lossna smile tack iaf big_smile

ProWanker
211 Inlägg
8 augusti 2008
skönt att det löste sig. var med om samma problem men då var det jorden.

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^

Sök