3580
Sök

lack skada och liten bula

10 Inlägg
8 augusti 2008
Trådstartare
Tjena, har bifogat en bild på min sidokjol. Som ni ser har det skrapats bort en liten bit så det har blivit svart. Repan är väl ca 1-2 cm. Finns det något jag kan fixa detta själv på? Så det ser bättre ut eller måste jag lacka om hela kjolen?

http://data.fuskbugg.se/skalman01/IMG_0908.JPG

Sen har jag en liten bula på bakdörren. Inget märke eller nått, den syns bara om man står i en viss vinkel. tänkte kolla med er om det är värt att fixa detta eller om det kostar en jävla massa pengar. Den är jätte liten och går inte alls djupt in. Kunde inte ta kort på den för den fastnade inte på bilden big_smile

Tacksam för svar

Jonas

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
8 augusti 2008
Med tanke på att det ser så litet ut? så hade jag nog hellre låtit det vara..
Annars blir det antagligen bara värre med lackstift osv..

Angående bulan i dörren finns det firmor som fixar sånt, kostar inte en hel förmögenhet.. Googla i närheten av där du bor så ska du nog hitta något

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
8 augusti 2008
Lackskadan går att pensla själv om man inte är väldigt petig.

Och bucklan går att trycka ut för mellan 500-1000:- så inga större pengar.

Mvh Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

61 Inlägg
8 augusti 2008
Du kan ju ta reda på din färgkod på bilen och dra till en lack firma som kan ta hem den och sen att dom trycker i den i en flaska.. Och sen kanske prova på en annan plast bit innnan du har på färgen på bilen för att se om det är nån nyans skillnad ska väl inte vara nån större skillnad om det är rätt färgkod å så...
Bara en tanke = )

Sök