Top´n trim har väl mest stretchvinylen som sitt paradnr? Grymt förvisso, men inget du behöver för o sy stolar!
Jag köpte billig vinyl på en vanlig tygaffär, tror jag gav 70kr metern! Jag fjäskade med svärmor o fick henne till o göra som det första tipset i patriks inlägg, hon sprättade upp varenda söm o kopierade, o sydde sen ihop allt igen. Hon har sytt i hela sitt liv o gjort lite allt möjligt skumt, o detta var för jävligt sa hon!
Det som ska kopieras är ju bitarna mellan sömmarna, inte nödvändigtvis hela biten, för sömsmånen är ju lite olika överallt, nåt o tänka på! Så räkna med meck... Men fint blir det ju!
Sen finns det ett sätt till som kan funka! Fortfarande lite jobbigt, o inte lika snyggt som det "riktiga" sättet, men är man bara noggrann o enveten så kan man allt få det riktigt snyggt ändå! Jag har provat o klä om en datastol såhär o det blev helt ok, har hållt ett halvår nu iaf, o då kan jag verkligen inte sy...
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 67&p=2Här får du en rätt bra bild på hur man går, annars kan du garanterat fråga killen.