3446
Sök

760 tic -85a spikar jävlar vid 3500-4000rpm

812 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
hej har fått ett mysko problem med min tic. motorn är iaf en 230et,chipp,3" avgas påställt soppa tryck och ladd tryck till 0,9 bar men nu är de så här att den har börjat spika som fan från ca 3500varv och uppåt. och så har den blivit svårstartad som fan men kan bero på att jag har 940 insug på utan kallstart. men till problemet igen så spikar den som sakt. och den tar ingen tjuv lust eller liknande men kör på etanol och har gjort de länge men tidigare har den inte krånglat, nån som har någon ide om vad det kan vara för fel? fin gnista får den oxå så.. :S 

tacksam för svar.

mvh mårten

man lever bara en gång..

Jaha, vad kostar det den här gången?
64 Inlägg
6 augusti 2008
Stiften fräscha? Du kan ju börja där (i den billiga änden av felsökning)..
Jag hade dundrat i fräscha pluggar och testat.

Hur beter den sig på låglast? Om du stämplar fullt på 2an från 1000rpm, och drar till 3000?

410 Inlägg
6 augusti 2008
kollat soppa filtret? han får ju för lite soppa av nån anledning

Copyright @ Rybbs Production

812 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
charlz skrev:
Stiften fräscha? Du kan ju börja där (i den billiga änden av felsökning)..
Jag hade dundrat i fräscha pluggar och testat.

Hur beter den sig på låglast? Om du stämplar fullt på 2an från 1000rpm, och drar till 3000?

stiften är nästan nya volvo org å filtret bytte ja för inte alls länge sen.. han drar som vanligt upp till 3000 sen börjar den spika satan

man lever bara en gång..

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
7 augusti 2008
Bränsletrycket?  Hur länge har du kört på etanol? Dags för ny bränslepump, brukar ge upp efter ett tag om man kör med etanol.
Släng på en bränsletrycksmätare och se om han inte orkar hålla bt när han börjar spika

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

812 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
tycker de e konstig att alla klagar på etanol å påstår att saker och ting går sönder. för  ALLT som båt bensin TÅL etanol. men pumpen under skar ihopp igår så ja funderar på om de kan ha varit de att den inte orkade pumpa fram tillräkligt?

man lever bara en gång..

Sök