3670
Sök

Trasig koppling? (volvo 240)

1 484 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
Hej!

Min koppling tar ingenting alls, pedalen hackar sig ner till botten, och jag får inte i någon växel.. utan de bara skriker i växellådan.. Kan kopplingen ha rasat, eller är det bara vajern?

Måste ha svar fort! min besiktningstid går ut snart!

// Oscar

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

1 484 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
Smedhult skrev:
de är ju lätt o veta, vore vajern av så skulle den gå lättare att trycka ner. men lägg dej under o dra i vajerna där, får du den i näven så är den av =P

den går inte lätt ner, den hackar sig ner

volvoraggare
4 776 Inlägg
12 april 2008
lamellen  misstänker jag

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

1 484 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
Smedhult skrev:
då skulle jag tippa på att det är nåt med själva kopplingen. alltså lamell, tryckplatta ellerv urtrampningslager..

Dyrt att laga?

orginal är för gubbjävlar
296 Inlägg
12 april 2008
nej inte så farligt facktis..

hellre pallbocks kung än trailer queen

The one and only
1 091 Inlägg
12 april 2008
Har bilen stått länge? När körde du med den sist? Fungerade koplingen när du stallde bilen?

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

1 484 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
Volvo Knugen skrev:
Har bilen stått länge? När körde du med den sist? Fungerade koplingen när du stallde bilen?

den har inte stått långe alls, har kört den cirka varannan dag, och kopplingen gick när en gammal kompis till mig skulle börna så han släppte kopplingen för fort så small det.. mad

30 Inlägg
3 augusti 2008
volvo_b23a_racing skrev:
Volvo Knugen skrev:

den har inte stått långe alls, har kört den cirka varannan dag, och kopplingen gick när en gammal kompis till mig skulle börna så han släppte kopplingen för fort så small det.. mad

Jaru oscar kanske inte så bra på en gammal 240;)

687 Inlägg
3 augusti 2008
Moberger skrev:
volvo_b23a_racing skrev:
Volvo Knugen skrev:

Den kopplingen är ju säkert både bytt o sönderbörnad igen så länge sen som det var han skrev.

30 Inlägg
7 augusti 2008
volvo_Tobias skrev:
Moberger skrev:
volvo_b23a_racing skrev:

Den kopplingen är ju säkert både bytt o sönderbörnad igen så länge sen som det var han skrev.

Nej han sålde bilen wink

687 Inlägg
8 augusti 2008
Moberger skrev:
volvo_Tobias skrev:
Moberger skrev:

Nej han sålde bilen wink

Då har la den nye ägaren börnat sönder den.big_smile

342 Inlägg
8 augusti 2008
Kostade 1500kr å fick i ordning mitt. beställde från KG-trimining lamell, tryckplatta, uttrampnigslaget, styrstift å kopplingvajer + frakt då tongue

1 484 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
volvo_Tobias skrev:
Moberger skrev:
volvo_Tobias skrev:

Nej han sålde bilen wink

Då har la den nye ägaren börnat sönder den.big_smile

henkebas @ gorg som äger den nu.

Sök