3158
Sök

Går den igenom besikning med raka rör?

237 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
Hej smile

Tänkte ta bort alla ljuddämpare, och svetsa fast ett rakt rör...går den igenom bes? tongue
Senare har jag tänkt sätta på jappsdämppare i slutet på röret, går den igenom bes då? smile

Abaaaaaaaaa

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
27 juli 2008
raka rör utan dämpare går inte igenom men med bara en japs gan gå igenom beroende på om du har turbo eller inte:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

16 197 Inlägg
27 juli 2008
troligtvis inte eftersom den nog kommer låta på tok för mycke.

ska man följa den nya regeln va gäller bullernivå så får inte en bil låta mer än va den gör orginal från fabrik,   men ofta så e de ju upp till besktningsmannen å göra den bedömningen.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

237 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
turboforssen skrev:
raka rör utan dämpare går inte igenom men med bara en japs gan gå igenom beroende på om du har turbo eller inte:)

Okej, neej det är ingen turbo smile

Abaaaaaaaaa

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
27 juli 2008
Mr-Karlsson skrev:
turboforssen skrev:

ne då är det kört tuvär:)

237 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
turboforssen skrev:
Mr-Karlsson skrev:
turboforssen skrev:

Jaha så den kan inte gå igenom besikning med raka rör och japps, för att den inte är turbo? smile

Abaaaaaaaaa

3 650 Inlägg
27 juli 2008
spelar ingen roll om de e en turbo lr inte, den kommer ändå inte gå igenom med bara en japps

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
27 juli 2008
Mr-Karlsson skrev:
turboforssen skrev:
Mr-Karlsson skrev:

Jaha så den kan inte gå igenom besikning med raka rör och japps, för att den inte är turbo? smile

ne det går inte igenom för att det kommer låta för mycket, på en turbo bil så dämpar turbon ganska mycket så att man kan köra med bara 1 dämpare smile men på  en sug motor så behöver 2 stycken:)

Avstängd
962 Inlägg
27 juli 2008
Avgasreningen kan du ju glömma om du har rakt rör utan kat, så nej den kommer inte gå igenom.

32 Inlägg
28 juli 2008
En polare till mig besiktade sin bil med ett rakt 3" utan några burkar tongue det funkade kalas, dock kanske den bes. mannen hade fått en smäll i huvudet för man blir störd av att köra bilen tongue

Svartlistad
446 Inlägg
28 juli 2008
T5R_ skrev:
En polare till mig besiktade sin bil med ett rakt 3" utan några burkar tongue det funkade kalas, dock kanske den bes. mannen hade fått en smäll i huvudet för man blir störd av att köra bilen tongue

vad vare för bil då  ?tongue

16 197 Inlägg
28 juli 2008
T5R_ skrev:

bara ren tur,...

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Proffa
282 Inlägg
28 juli 2008
Varför i h...e köra utan dämpare?? Låter ju inte klokt på vilken bil som helst..roll

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
28 juli 2008
Beror på vilken bil du har, ang avgaskrav osv. Men rakt rör med japs (med insats) är inga problem alls.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

32 Inlägg
9 augusti 2008
jimmy-124 skrev:
T5R_ skrev:

vad vare för bil då  ?tongue

Golf GTI Mk2 tongue

32 Inlägg
9 augusti 2008
Kesler skrev:
spelar ingen roll om de e en turbo lr inte, den kommer ändå inte gå igenom med bara en japps

Kör min 850 med raka rör och en japs dämpare utan insats. den går igenom varenda gång.

Eliminator
1 441 Inlägg
9 augusti 2008
Lite skillnad på raka rör och japsdämpare,,,,, även utan insats.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Sök