4015
Sök

S90 front.

29 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
Går och funderar på att kanske byta till s90/960 front, och tänkte höra om det passar utan några större modifikationer? Och även bakkofångare, men det passar väl rakt av, eller?hmm så ni som gjort detta eller kan nåt om det kan väl berätta för mig.

MVH/Joni
Senast redigerat av BMW-Power83 (12 augusti 2008)

I´d rather push a BMW than drive an Audi!!!
Framhjulsdrift är för bögar och kärringar!!!
Audi har en viktfördelning som en slägga med träskaft!!!
FWD suger get ***!!!

Förjaevle Brao
555 Inlägg
12 augusti 2008
hmm, har inte gjort det själv, men en kompis har en 940 som e ombyggd te 960/s90, fram måste du iaf byta skärmar å huv, sen göra om nåra fästen tror ja..smile

Volvoskadad
6 017 Inlägg
12 augusti 2008
beror ju på om du vill ha långhuv eller 940 huv, vid långhuv får du byta a-stolpar och bygga specialgångjärn till huven,

vanlig huv, så får du göra om hörnen på framskärmarna så de passar mot a-stolparna,

bakkofångarna ska passa rakt av

Jonas

med lem
1 925 Inlägg
12 augusti 2008
Volvo__Mannen skrev:
beror ju på om du vill ha långhuv eller 940 huv, vid långhuv får du byta a-stolpar och bygga specialgångjärn till huven,

vanlig huv, så får du göra om hörnen på framskärmarna så de passar mot a-stolparna,

bakkofångarna ska passa rakt av

stämmer smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Billackerare
365 Inlägg
12 augusti 2008
jag va inte med under hela byggtiden min kompis bytte front till S90, men skärmar, huv, frontplåt måste bytas...o sen om man inte vill ge säjj på o byta a-stolpe så måste man fimpa en bit på kanten av skärmen mot a-stolpen o svetsa dit 940 kanten..OM ja inte minns helt fel..rätta mej nån om ja har fel..kan va nåt ja missat..bak ska den passa rätt på..

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

Sök