3187
Sök

Eftersnack: STREET CARS FEST - Örebro 9 augusti (SCF Q TOUR´08)

104 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
Trevlig tillställning trots ett inte alltför perfekt väder.

Mina bilder

Harder Better Faster Stronger

322 Inlägg
9 augusti 2008
vädret var kanon ju... det regnade inte big_smile

snygga bilder du gjorde, tackar för dem big_smile

2 103 Inlägg
9 augusti 2008
Tack till SCF ,besökare utställare ,micro som låna ut sin städmopp så min baklucka kunde stå öppen big_smile (glömde mina stag hemma för detta roll )...tycker vädret va alldeles lagom:)

vill även tacka mitt resesällskap både till å från scf ...grymt trevlig ,qpon å tokken....blev nice road pics oxå...många roliga skratt på vägen big_smile

Det ända som jag personlig tyckte var synd var att pga av många bilar (vilket va kanonbra) så han man inte prata med domaren om hur,när,vad,varförman gjort sin bil etc å massa annan info som ej framges i informationen när man anmäler bilen till eventet. (då får folk göra en roman/novell å blir ju liiite mycket info att läsa om bilarna...de skulle inte funka så bättre om man får berätta om bilen ...som det brukar vara smile

MEN att som ensam domare dömma ALLA bilar va ett kanon jobb/bedrift å se hur han beskådade varje bil i detalj....super grymt bra jobbat! *tummen upp* wink

men vissa hörde jag att han hade tid att tala med å andra inte...bättre att hålla samma linje igenom då tycker jag wink

finns mycket på allas bilar som man omöjligt kan se eller veta om ägaren inte berättar själv wink
detta även om man e kunnig på bilar å bygger/byggt bilar....man kan inte veta minsta millimeter på varje bil eller vad som döljer sig bakom en intrumentpanel som ser orginal ut tex wink

men som sagt inget ont eller ris kastat om detta wink bara en lite varm åsikt åt det positiva tänket smile

MEN  NU kommer lite RIS hmm  ......när det stå 23 bilar å väntar på tvättning så KAN man inte stå å fintvätta sin bil i 25 min !!  skölj av bilen eller hjälps åt så alla hinner få sina bilar på plats innan eventet öppnar...
vi va 3 bilar med 3 ägare som hjälpes åt på dom 3 bilarna..tog 6-7 minuter att tvätta av dom å JA dom blev rena:cool: ....så det va mitt ris.

TACK ännu för en trevlig toppen dag i örebro å väl mött på nästa SCF event. cool
OCH GRATTIS till alla vinnare denna goa dag i örebro.

P.S  haha vi såg dig nog Jensi på hemvägen...vi cruuuuuuizade hem big_smile
Senast redigerat av Pain940 (9 augusti 2008)

322 Inlägg
9 augusti 2008
hehe, jag som tackar för resan big_smile .... å alla utställare samt besökare... och framför allt SCF gänget... för en härlig dag big_smile

å håller med om vad Pain skrev... superduktig å trevlig domare men ensam blir han bara stressad å så hinner han bara säga att han frågar om han undrar över nånting. slutsnackat liksom...

också, kändes det lite konstigt efter prisutdelningen med alla burnouts på parkeringen bland alla ikea, micro å willys kunder, det är ingen bra reklam för en bilutställning :]
Senast redigerat av qpon (9 augusti 2008)

394 Inlägg
9 augusti 2008
Pain940 skrev:
Tack till SCF ,besökare utställare ,micro som låna ut sin städmopp så min baklucka kunde stå öppen big_smile (glömde mina stag hemma för detta roll )...tycker vädret va alldeles lagom:)

vill även tacka mitt resesällskap både till å från scf ...grymt trevlig ,qpon å tokken....blev nice road pics oxå...många roliga skratt på vägen big_smile

Det ända som jag personlig tyckte var synd var att pga av många bilar (vilket va kanonbra) så han man inte prata med domaren om hur,när,vad,varförman gjort sin bil etc å massa annan info som ej framges i informationen när man anmäler bilen till eventet. (då får folk göra en roman/novell å blir ju liiite mycket info att läsa om bilarna...de skulle inte funka så bättre om man får berätta om bilen ...som det brukar vara smile

MEN att som ensam domare dömma ALLA bilar va ett kanon jobb/bedrift å se hur han beskådade varje bil i detalj....super grymt bra jobbat! *tummen upp* wink

men vissa hörde jag att han hade tid att tala med å andra inte...bättre att hålla samma linje igenom då tycker jag wink

finns mycket på allas bilar som man omöjligt kan se eller veta om ägaren inte berättar själv wink
detta även om man e kunnig på bilar å bygger/byggt bilar....man kan inte veta minsta millimeter på varje bil eller vad som döljer sig bakom en intrumentpanel som ser orginal ut tex wink

men som sagt inget ont eller ris kastat om detta wink bara en lite varm åsikt åt det positiva tänket smile

MEN  NU kommer lite RIS hmm  ......när det stå 23 bilar å väntar på tvättning så KAN man inte stå å fintvätta sin bil i 25 min !!  skölj av bilen eller hjälps åt så alla hinner få sina bilar på plats innan eventet öppnar...
vi va 3 bilar med 3 ägare som hjälpes åt på dom 3 bilarna..tog 6-7 minuter att tvätta av dom å JA dom blev rena:cool: ....så det va mitt ris.

TACK ännu för en trevlig toppen dag i örebro å väl mött på nästa SCF event. cool
OCH GRATTIS till alla vinnare denna goa dag i örebro.

P.S  haha vi såg dig nog Jensi på hemvägen...vi cruuuuuuizade hem big_smile

Haha ja vi cruuuuuuuuuizade kanske inte direkt... Men vi tog oss tid att hälsa på er alla tre.... trots att han som låg bakom mig saktades ner ordentligt pga det ...

Beträffande domarinsatsen. Håller med om att Peter gjorde ett kanonjobb. För ibland kan det bli så att många domare är upptagna med annat på annat håll och därför inte kan vara med på utställningen. Så var fallet idag och vi var glada att vi kunde få med Peter (som var huvuddomare förra året) åtminstone. Och det är ju naturligtvis omöjligt för en ensam domare att prata för mycket med varje bilägare. Till Street Cars Summer Fest i slutet av oktober ser vi ut att kunna mönstra 6-8 domare... och då kommer nog alla utställare att kunna få lyfta fram detaljer som annars kan vara svåra för en domare att upptäcka.

Ett jätteSTORT tack till alla som kom till Örebro idag, utställare och publik. Och vi är väldigt nöjda med vädret, för det kunde också ha blivit väldigt blött vilket det nu inte blev. På återseede på Street Cars Summer Fest den 30-31 augusti på Barkarby flygfät i Stockholm. Be there!

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan

2 103 Inlägg
10 augusti 2008
Jensi skrev:
Haha ja vi cruuuuuuuuuizade kanske inte direkt... Men vi tog oss tid att hälsa på er alla tre.... trots att han som låg bakom mig saktades ner ordentligt pga det ...

jo vi såg det haha,,,va ju trevligt med en road vink mitt i ödemarken cool ...en speedcruiser möjligen för eran del big_smile 
jo han fick bromsa ner så fint så:lol: ...jag tänkte bara det va en hög *piiiiiiip* bil tills jag kolla upp haha...å vem va där bredvid big_smilebig_smile

p.s tack för supricén kommer monteras på imorrn tongue all reklam e bra reklam som Bert Karlsson brukar säga wink
Senast redigerat av Pain940 (10 augusti 2008)

172 Inlägg
10 augusti 2008
tack för ett mycket bra event, jag och kompisen var först ut på plats och ställde upp fast vi bor i staden=smile tyvär var jag tvungen att åka vid 2 men någon som fick några bilder på en vit saab så pma mig eller på något sätt ta kontakt med mig här på garaget:)

be right back in barkaby:)

Utför flockning kontakt: stromae@gmail.com lr 070-5333936

Team dBakuten
3 453 Inlägg
10 augusti 2008
Tack ska ni ha qpon och Pain för att ni står ut med ankaret i backspegeln hahaha.

Tack till Jensi med crew för en kanoninsats och en supertrevlig dag i Örebro.

Stort grattis till alla pristagare självklart!

Tycker även jag att domaren gjorde en jättebra insats, det var u ändå ett antal bilar.
Jag förstår helt klart om han kanske kände sig lite stressad.. smile
Senast redigerat av Tokken (10 augusti 2008)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

76 Inlägg
10 augusti 2008
Tack så mycket till alla som var där och kom ditt.
Roligt att man fick vara med.

Ett litet tips till nästa gång.
Har fler platser som man kan tvätta på. tex 4-5st. Då går det fortare också och alla bilar blir klara till utställningen börjar.
Och håller även med Pain.

188 Inlägg
10 augusti 2008
Hej!
Positivt överraskad av SCF, har aldrig varit på någon träff tidigare. Det var igen stor träff men nivån på byggena och utställarna var bra. smile
Blir nog Barkaby i slutet av augusti.

Hade med kameran så av alla bilder hamnade 87 i galleriet:
http://www.bruze.nu/foto/index.php?g=13&bm=1

Mvh bruze

Riktiga män kör 5000HK
115 Inlägg
11 augusti 2008
bruze skrev:
Hej!
Positivt överraskad av SCF, har aldrig varit på någon träff tidigare. Det var igen stor träff men nivån på byggena och utställarna var bra. smile
Blir nog Barkaby i slutet av augusti.

Hade med kameran så av alla bilder hamnade 87 i galleriet:
http://www.bruze.nu/foto/index.php?g=13&bm=1

Mvh bruze

Snygga bilder big_smile gillar att Thommys bubbla är det första som kommer upp wink

Kolla in min SaaB FILM...
Och min tåg FILM 2008-03-07
2008-06-23 Nu är en liten FILM till klar :-D

Fotograf/Ljudbyggare
781 Inlägg
11 augusti 2008
https://www1.garaget.org/gallery/archive/72561/427817_2sd7f0.jpg
För att se mina bilder från SCF Örebro, klicka in i mitt galleri!

114 Inlägg
15 augusti 2008
alltså den är så brutalt snygg!!! jag måste säga för första gången i mitt liv att "rätt låt vann" fast det var en bil istället... och den fick min röst

///BMW 325 Turbo///
När Holset talar ,lyssnar man!

Sök