3578
Sök

Starta upp exempelvis ett DITEC center?

Mest i vägen.
205 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
Hej på er!

Jag hjälper en kompis som är sugen att starta upp ett DITEC-center med att ta reda på lite fakta, och vilket forum är mer lämpligt att fråga i än detta..? smile

1. Ca kostnad för ett Ditec-startkit (vi hittar inget på deras sida)
2. Tror ni att efterfrågan blir stor då det inte i dagsläget finns ett Ditec-center i hemstaden (ca 70.000 inv)
3. Kanske omöjligt att säga men ungefärlig lönenivå?
4. Era egna åsikter; gör han rätt om han satsar..?

Tack Tack!

FreddeK
15 augusti 2008
Ditec är ju ett relativt dyrt sätt att behandla sin bil på och tidskrävande...vad är det för typ av folk i staden etc...

men dom flesta vet ju vad ditec är så det är ju redan etablerat!

men klart han ska satsa...men som när man startar eget så räkna inte med vinst det första året. Men som sagt så lönar sig oftast hårt arbete.

OEM <3
6 957 Inlägg
15 augusti 2008
Freddeponken skrev:
Ditec är ju ett relativt dyrt sätt att behandla sin bil på och tidskrävande...vad är det för typ av folk i staden etc...

men dom flesta vet ju vad ditec är så det är ju redan etablerat!

men klart han ska satsa...men som när man startar eget så räkna inte med vinst det första året. Men som sagt så lönar sig oftast hårt arbete.

De blir ju jobb 24/7 nästan i början tongue
Hur mkt erfarenhet ligger de i grunden då? av behandling, kunskap etc?

OEM <3

2 337 Inlägg
15 augusti 2008
Jag förutsätter att den som ska starta upp det har grundkunskaperna för att driva ett sådant projekt och jag tror att det skulle kunna gå ganska bra i en stad med 70'000 invånare som inte tidigare har något, om det nu inte finns något väldigt populärt lokalt företag.

Vad gäller pris på startkit tycker jag att ni ska ringa Ditec:s huvudkontor och kolla, kan säkert få mycket annan matnyttig information där också.

Och det är klart som fan han ska satsa om det är det han vill! smile Man blir inte rik och glad av att sitta på röva och önska wink
Senast redigerat av Sarge (15 augusti 2008)

FreddeK
15 augusti 2008
Sarge skrev:
Jag förutsätter att den som ska starta upp det har grundkunskaperna för att driva ett sådant projekt och jag tror att det skulle kunna gå ganska bra i en stad med 70'000 invånare som inte tidigare har något, om det nu inte finns något väldigt populärt lokalt företag.

Vad gäller pris på startkit tycker jag att ni ska ringa Ditec:s huvudkontor och kolla, kan säkert få mycket annan matnyttig information där också.

Och det är klart som fan han ska satsa om det är det han vill! smile Man blir inte rik och glad av att sitta på röva och önska wink

slutklämmen gillade jag! så sant så! satsa järnet!

Sök