2165
Sök

motor på Volvo 855

583 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
#1
tjenare.
tänkte fråga om det är ett jävla jobb och ta ur motorn på en volvo 855.a?
kommer olja från motorn och kan inte se vart det kommer från och funderar då på att ut hela för och se vad det kan vara.


10 Inlägg
17 augusti 2008
#2
bengan87 skrev:
tjenare.
tänkte fråga om det är ett jävla jobb och ta ur motorn på en volvo 855.a?
kommer olja från motorn och kan inte se vart det kommer från och funderar då på att ut hela för och se vad det kan vara.
Jo det er jo et jävla jobb, iaf for å sjekke hvor oljen kommer fra..neutralroll

850 med turbo du har?

Ser du motorn undenfra, ser du nok om oljen kommer fra motorns for, bak, höger eller vänstersida..
Tvätta rent innan du kjör bilen på nytt, sen kollar du på nytt efter lekasje..

Hvor du kan kolla spesifikt er vanskelig å si, utan vite hvilken motor du har..wink

Men burde inte plokka ur motorn for å leta efter ett lekajse

Ng900t

583 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
#3
när jag kollade senast kom det typ vid där avgassystemet börjar. men just vart ser jag inte. en då jag ligger under bilen.

ikke turbo
Senast redigerat av bengan87 (17 augusti 2008)


Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
17 augusti 2008
#4
brukar vara mellan växelåda och motor det läker... packboxen ger så då vehusventen sätts igen

2slow

265 Inlägg
17 augusti 2008
#5
inga problem å ta ut motoin på ensådan bytte en motor på 1 dag ;D så inga problem

nu med 470 hk

583 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
#6
Det svara volvo också att det kunde vara men jag lämmnar inte in bilen för 12000 14000 kr. om man kan göra det själv hemma. kollade i tidigare besiknings papper där står det att det har varit olje fel sen 98 då va bilen två år gammal. sen har det varit fel hela tiden på första besikningen. kollade också med tidigare ägare och han hade bara gjort en motor tvätt före besikningen. låtar jävligt fint :S



azid skrev:
brukar vara mellan växelåda och motor det läker... packboxen ger så då vehusventen sätts igen
Senast redigerat av bengan87 (17 augusti 2008)



Sök