3328
Sök

Golf II GTI 16v Eller Opel Kadett Gsi 16v

28 Inlägg
13 december 2006
Trådstartare
Hejsan vill ha lite köp råd:). Vad tycker ni jag ska köpa för bil hade tängt mig en liten pigg bil.
Vilken av Golf II GTI 16v Eller Opel Kadett Gsi 16v kan ni rekomedera mig?

:)

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
13 december 2006
kadett Gsi är nog roligare men Golf är nog mer driftsäker..

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

Saab Viggen MC Yellow
329 Inlägg
14 januari 2007
Gsi´n e roligare att köra och oftast billigare, men den har viss tendens att rosta i hjulhusen bak och i tröskel lådorna. Har inte så jätte stor erfarenhet av Gti´n men jag har kört ifrån många sådana med just en GSi 16v. Tror båda bilarna har både för och nackdelar, har hört att vissa haft trubbel med växellådorna på Gti´n men som sagt , har ej stor erfarenhet av den bilen. Jag skulle köpt en Gsi 16v utan att tveka, försök få tag i en i bra skick som är besiktigad. Kolla rost på den!!!

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
14 januari 2007
Jo, lådorna som sitter i Gti bilarna (020) är i svagaste laget. Däremot lådorna som sitter i G60 bilarna (02A) är mycket hållbarare. Gti är en lättmeckad bil med gott om reservdelar.
Då jag inte kört en GSi kan jag inte säga mitt om dem. Men jag har bara hört bra om dem, förutom att då rostar som fan.

188 Inlägg
Allfixare
1 475 Inlägg
16 januari 2007
golfen lätt, räcker med att kolla på dom så ser du. golfen går inte just nå sämre, skönare insugsljud och mycket mycket finare.

514 Inlägg
16 januari 2007
Säger oxå golf även om säkert kadetten är roliga bilar.. Sen tror jag det är lite bättre andrahandsvärde i golfen smile

old volkswagens never die they just get lower

Smålänning
7 887 Inlägg
16 januari 2007
Jag skulle ta kadetten! Snabb som attan, billig, mycket reservdelar, hållbar motor, bra väghållning och hyfsad komfort... Tyvärr så rostar dom ju något kopiöst...

Har hört att golf GTI-motorerna inte håller om man gasar, men det gäller kanske bara mk1? annars så har dom ungefär samma för och nackdelar vad jag vet... Har mer erfarenhet av kadett, men inget proffs. Golfen är nog rejälare, och rostar nog mindre.

Men jag tror att kadetten är den snabbaste av dom. Golfen är tyngre och samma effekt...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
16 januari 2007
Säger också golf, visst vxl låderna är dåliga men det är också det ändå, visst de finns ju nå riktiga skräck exemplar av dom,
kadetten törs ja inte heller säga nått om men dom ser ok ut utseende mässigt, men kolla runt försäkring osv på båda 2

1 754 Inlägg
17 augusti 2008
Jag funderar också på att köpa en GSi 16v eller liknande bil (205, golf 16v).  Går det att hitta en i bra skick för 15k som inte är speciellt rostig?

T.ex denna http://www.blocket.se/vi/17675308.htm?ca=11_s

Folk säger trots att lådorna inte håller så skulle de köpt en Golf. Jag gillar verkligen GSierna men kan inte så mycket om dem. Erfarenheter?
Senast redigerat av Holiace (17 augusti 2008)

Jag kan inget om allt.

Sök