3083
Sök

saab 9000 t16 300hk -91 är död det bara raslar efter ett race snälla hjälp!!!!!!

Däckspert
298 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Igår piskade jag en t5 autotech steg 3 sen va den kass. lådan va inte  i bästa kondision så jag varvade ur trean och råkade skicka i tvåan i stället för fyran. nu raslar de när man drar på start motorn svänghjulet vobblar och jag puttade igång den på backen och när jag tryckte ner kopplingen så försvann den.

snälla vad har hänt

tack på förhan mvh lädsen saabägare

Livet börjar vid 6200rpm!!!

outlaw
106 Inlägg
17 augusti 2008
tja saab är väl inte kända för att ha bra lådor!!

bad ass boys drive bad ass toys

Däckspert
298 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
cowboy skrev:

nä de har dom inte men jag vet inte om de e den dom e fel på

26 Inlägg
17 augusti 2008
ledsen att säga det men det är dax att byta växellådan, den är trasig, förmodligen skutit diffen eller dyrligt.
Senast redigerat av Murdock_1980 (17 augusti 2008)

Däckspert
298 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Murdock_1980 skrev:
ledsen att säga det men det är dax att byta växellådan, den är trasig, förmodligen skutit diffen eller dyrligt.

jag hoppas att de e låådan men jag har fått för mig att de e svänghjulet eftersom startmoton inte driver motorn. vet du om man måste ta lådan från en turbo eller går de med en från en 2.3 16v.

tack för svaret
Senast redigerat av tjox (17 augusti 2008)

188 Inlägg
17 augusti 2008
ja du??
har du haft fulla varv å slängt i en lägre växel så har du nog skaffat dig lite jobb iaf..
bara att rulla in bilen å ta bort huven å sedan börjar det roliga...
men du kan ju se d positivt....
du har ju bra läge att bygga en seriös motor som håller...

men det är bara att börja dela motor/låda så ser du snart vad som pajjat!!

Undrar varför man ska hänga på massa plast runt bilen????
http://www.nogg.se/christianracing
http://www.mamut.com/gtr
http://www.gtiklubben.nu

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
17 augusti 2008
cowboy skrev:

Hur många av dina bilar skulle må särskilt bra av att varva ur trean och sen bara tvinga i tvåan ??

Asså seriöst, vad fan är det för fel på folk som klagar på saabs lådor egentligen ??

Dom är gjorda för att klara den effekt/vrid som bilen ger i originalutförande, inte för att klara av femti-elva hästar + klantig förare.

Inget personligt mot någon men jag är trött på skitsnacket som går om att saabs lådor är sämre än alla andra och *vissa* biltillverkares lådor är oförstörbara, hur lådan mår beror på hur man behandlar den oavsett vilken låda det gäller.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

629 Inlägg
17 augusti 2008
TBOC_Razor skrev:
cowboy skrev:

Hur många av dina bilar skulle må särskilt bra av att varva ur trean och sen bara tvinga i tvåan ??

Asså seriöst, vad fan är det för fel på folk som klagar på saabs lådor egentligen ??

Dom är gjorda för att klara den effekt/vrid som bilen ger i originalutförande, inte för att klara av femti-elva hästar + klantig förare.

Inget personligt mot någon men jag är trött på skitsnacket som går om att saabs lådor är sämre än alla andra och *vissa* biltillverkares lådor är oförstörbara, hur lådan mår beror på hur man behandlar den oavsett vilken låda det gäller.

OffT: Saab 900 låder är inte av den bästa kalibern smile  och ja visa låder är starkare än andra. Supra lådan håller för väldigt mycket t.ex.

OnT: Det låter som du har rasat både lådan och motorn tyvärr. Så som jag kunde läsa så dras inte motorn runt när du försöker starta? samt att du skrev att svänghjulet satt löst? Vevaxel kanske har gått av på mitten?
Tyvärr så är det nogt dags att du kastar in handduken ett tag och plockar ur motor och lådan. Byta lådan eller renovera och sedan får du börja dela på motorn och se vad som har tagit skada.....

Dyrt men de måste göras hmm

58 Inlägg
17 augusti 2008
Vad är det för saab du har? årsmodell?

OEM <3
194 Inlägg
17 augusti 2008
På äldre saabar klarar ju lådorna knappt orginal effekten, alla fall inte om man använder den lite och de ska de ju hålla till! så att man klagar på saabs lådor är inget under för oss som står och meckar varje dag!

These days &#9834;&#9835;

Gödseldräng
4 529 Inlägg
17 augusti 2008
låter som du behöer både ny motor och ny låda
kan du snurra på svänghjulet för hand när bilen är avstängd ?
isåfall har du 2 vevaxlar nu wink

Däckspert
298 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
E85 skrev:
Vad är det för saab du har? årsmodell?

9000 cc -91

Däckspert
298 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
jag har fått loss lådan men de e lite annan skit ivägen för att få ner den.
men jag har skikar lite imellan svänghjulet och motorn och jag tycker att de ser ut som bultarna e av.

jag tackar så mycke för alla svar.  och jag ska skriva vad som händer varje dag tills bilen e klar för den som e intresserad..

lol jag drog i alla fall volvon,,

Däckspert
298 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
jaaaaaaaaaaaaa nu fick jag isär de..
alla 7 bultar plus styrpinnen har smällt av...
nu blir de till at borra och gänga

man kanske ska byta upp sig från m10 till m12

Sök