2945
Sök

Audi start problem

2 164 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
Hejsan! Jag har köpt mig en Audi 100 -86 med 1,8L förgasare.. Men bilen vill inte starta utan att man kablar igång den.. Jag mätte batteriet före start, 12,5V.. Slog på tändning, 10,5V.. Vred till startläget, 2V.. Alla lampor och mätare och allt dör, och det bara klickar i starten.. Jag har försökt att putsa av lite kontakter från ärg och rost. Bilen har perfekt jord från batteriet till motorn. Vad tror ni att det är? Nån som har nån ide?

Mvh Dadde

"Life´s too short to drive a boring car"

103 Inlägg
18 augusti 2008
Dåligt batteri?

4 586 Inlägg
18 augusti 2008
kast batteri eller kol i generatorn då bilen ska ladda 13.8-14v men det står ej vad den laddar när bilen är igång

2 164 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
Jag har inte mätt den när den är igång.. Den laddar nog som den ska, men den startar inte.. Gick inte ens att kabla igång den med min Nova, den fick för lite ström.. Så jag fick ta våran 9-5a.. Den behöver mycket ström.. varför?

4 001 Inlägg
18 augusti 2008
ifall batteriet är kass så kan det vara svårt att kabla igång den, prova att byta det först och mät sedan upp laddningen

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

4 586 Inlägg
18 augusti 2008
dadde skrev:
Jag har inte mätt den när den är igång.. Den laddar nog som den ska, men den startar inte.. Gick inte ens att kabla igång den med min Nova, den fick för lite ström.. Så jag fick ta våran 9-5a.. Den behöver mycket ström.. varför?

ifall batteriet är helt kasst så går det knappt att starta bilen genom en annan då det drar för mycket så bilen inte orkar ladda båda batterierna. Har du provat att slå lite på startmotorn kan vara den som kärvar annars så hitta ett annat batteri och testa med

21 761 Inlägg
18 augusti 2008
dadde skrev:
Hejsan! Jag har köpt mig en Audi 100 -86 med 1,8L förgasare.. Men bilen vill inte starta utan att man kablar igång den.. Jag mätte batteriet före start, 12,5V.. Slog på tändning, 10,5V.. Vred till startläget, 2V.. Alla lampor och mätare och allt dör, och det bara klickar i starten.. Jag har försökt att putsa av lite kontakter från ärg och rost. Bilen har perfekt jord från batteriet till motorn. Vad tror ni att det är? Nån som har nån ide?

Mvh Dadde

Mätte du på själva batteripolerna, inte på kabelskorna?

I så fall törs jag garantera att batteriet är helt kasst, du kommer knappast att få liv i det igen. Nytt batteri är mitt råd. smile

2 164 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
dadde skrev:

Mvh Dadde

Mätte du på själva batteripolerna, inte på kabelskorna?

I så fall törs jag garantera att batteriet är helt kasst, du kommer knappast att få liv i det igen. Nytt batteri är mitt råd. smile

jag mätte på batteripolerna.. jag skall prova med farsans batteri, det orkar ju med att starta en 9-5, så det ska väl klara av en gammel audi oxå.. har provat med två ganska gamla och halv dåliga batterier, då händer det typ ingenting.. men skall ut och prova ett garanterat bra batteri! smile tack för tipsen big_smile

Motor Fantast
1 Inlägg
23 augusti 2008
Jag haddde samma problem, men byta batteri och nu er det Guld"!

Turbo

Sök