2972
Sök

Montering Kondensator...

210 Inlägg
4 augusti 2007
jag tror fortfarande på sned belastning på steget, dvs du bryggar bara ena sidan av steget, med andra ord A+B och C+D står tomma.

med lem
1 925 Inlägg
4 augusti 2007
Nemo skrev:
jag tror fortfarande på sned belastning på steget, dvs du bryggar bara ena sidan av steget, med andra ord A+B och C+D står tomma.

jag tror me nånting sånt i den stilen

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

21 761 Inlägg
4 augusti 2007
Men det ska egentligen inte vara något problem tycker jag iaf, man ska kunna använda bara ena kanalparet utan att steget protesterar.

Men att köra båda basarna på en bryggkoppling, då är det ju viktigt med impedansen. Det steget har ju bara effektangivelser ner till 2 Ohm i stereo och 4 Ohm i bryggat läge, då är frågan hur impedansen blir när båda basarna kopplas ihop (antagligen parallellkoppling).

Eftersom det fungerar med en bas, men inte med två, så är jag fundersam på den totala impedansen istället.

905 Inlägg
5 augusti 2007
Drönirettab skrev:
Men det ska egentligen inte vara något problem tycker jag iaf, man ska kunna använda bara ena kanalparet utan att steget protesterar.

Men att köra båda basarna på en bryggkoppling, då är det ju viktigt med impedansen. Det steget har ju bara effektangivelser ner till 2 Ohm i stereo och 4 Ohm i bryggat läge, då är frågan hur impedansen blir när båda basarna kopplas ihop (antagligen parallellkoppling).

Eftersom det fungerar med en bas, men inte med två, så är jag fundersam på den totala impedansen istället.

om steget klarar lägs 4ohm i bryggat och basarna är på 4ohm var och man prallel kopplar dessa så blir detta 2 ohm i bryggat läget vilket kan göra att steget säger ifrån om det inte klarar 2ohm i bryggat.

prova köra en bas per kanal så att säga. i stereo.

Team Autohifi!
865 Inlägg
5 augusti 2007
Mitt råd är att du bytter strömkabel, Tänk så här!

Att du andas nu genom ett sugrör, det funkar bra när du står stilla men så fort du börjar gå & springa så tapar du orken!
Samma sak är det med dittsteg just nu. ( jag vet ju vad för strömkabel du har efter samtal med dig)

Har du mätt på steget? dipar späningen något?
Vart det bättre när kondningen togs bort? skilnad?

Good luck!

905 Inlägg
6 augusti 2007
MrCalle skrev:

Att du andas nu genom ett sugrör, det funkar bra när du står stilla men så fort du börjar gå & springa så tapar du orken!

det går väl inte alls bra att andas genom ettsugrör då jag står still iaf. big_smile

Team Autohifi!
865 Inlägg
6 augusti 2007
loffe007 skrev:
MrCalle skrev:

det går väl inte alls bra att andas genom ettsugrör då jag står still iaf. big_smile

Du har så rätt:)

1 045 Inlägg
6 augusti 2007
bryggar du dom på varsin kanal ? annars blir det för låg ohm om du bryggar båda basarna på exempel kanal 1,2

har du nog grova kablar?

sätt gainen på lägsta när du börjar,
och se så du inte har loudness och sånt på stereon,

*Edit* glömde läsa sida två stog det mesta redan....

Mvh nyberg
Senast redigerat av NMI (6 augusti 2007)

141 Inlägg
25 augusti 2008
James skrev:
Sen måste jag köpa nån förgrenings kabel så jag kan köra på alla 4Ch, för man va tydligen tvungen att köra på alla kanaler.

Säker på att du satt lågnivådelningen rätt? Ska vara en av varje/sida. Kan ju vara det!

Sök